Dia europeu de Fundacions i Donants

III Dia europeu de Fundacions i Donants
1 d'octubre de 2015

Jornada sobre el nou Codi Penal

Estem preparant la Jornada sobre el Nou Codi Penal que entra en vigor el proper 1 de juliol de 2015. Us agrairíem que ho comuniquessiu als vostres Patronats perquè puguin estar ben informats dels seus drets i deures

Jornada sobre les Noves Avantatges fiscals introduïdes a la Llei de Mecenatge

Us esperem el 26 de maig de 9 del matí a la una del migdia al Palau Macaya.

Jornada sobre la nova Llei de Transparència

Descarrega't el programa de la jornada

Les ponències aniran a càrrec de:
Iltre. Sr. Lluís Coromines, Diputat del Parlament de Catalunya, per CiU.
Iltre. Sra. Gemma Calvet,
 Diputada del Parlament de Catalunya, per ERC.

Reptes de Futur de les Fundacions de Caire Social

Organitzat per la Comissió de Fundacions de l’Àmbit Social de la Coordinadora Catalana de Fundacions.

Dimecres 18 de febrer de 2015, de 12 a 14 h, al Palau Macaya de Barcelona, passeig de Sant Joan, 108, de Barcelona.

L’any 2013 la Comissió de Fundacions de l’Àmbit Social de la Coordinadora Catalana de Fundacions va redactar i presentar el document Què som les fundacions de caire social?.

30.10.2014_1a Trobada de Mutualitats de Catalunya. Federació de Mutualitats de Catalunya.

Ponència: El Sector Fundacional Català

Podeu accedir a la resta de les ponències clicant a la imatge del programa:

Compareixença de la Coordinadora Catalana de Fundacions al Parlament

Torn de la compareixença

Torn de rèplica

Resultats del qüestionari: " L'Educació musical a propòsit de la LOMCE"

El passat més de juny us vàrem enviar el qüestionari ”L’Educació musical a propòsit de la LOMCE”

El resultat obtingut ha estat molt positiu i  us ho agraïm a les 198  fundacions i/o escoles que ens han respost.

Arran de l’anàlisi de les dades en relació a si els centres disposen de l’assignatura d’Educació Musical en l’oferta d’ hores complementàries i/o optatives; el resultat és que el 61% dels centres  disposeu de l’assignatura al l’educació primària i el 35% a l’ESO, i que només 7 centres la manteniu a batxillerat.

Jornada de la Coordinadora Catalana de Fundacions sobre la nova normativa

La Generalitat reconeix que caldria corregir les lleis de Transparència i del Protectorat per adequar-les a un millor funcionament de les fundacions

La Generalitat és conscient que l’aplicació literal de la llei de Transparència, tal com està redactada la proposició de llei sorgida del Parlament, dificultarà l’activitat ordinària de les fundacions, per la qual cosa caldria reformar alguns aspectes excessivament rigorosos i detallistes en el control d’aquestes entitats sense afany de lucre.

Enquesta "Què som les fundacions de caire social"

Dins del marc de la Coordinadora Catalana de Fundacions ara fa gairebé 2 anys va sorgir la necessitat de crear una comissió de totes les Fundacions que treballen en l’àmbit social. Les Fundacions de caire social són aquelles entitats, d’interès general, que tenen com a missió específica donar suport i promocionar diferents col·lectius de persones especialment desfavorits.

Instruccions per a la tramitació electrònica comptes OVT

Com ja sabeu la presentació dels comptes anuals de les fundacions al Protectorat s’ha de tramitar mitjançant l’OVT, portal corporatiu de l’Oficina Virtual de Tràmits.

Aprovació de la Llei 7/2012 de modificació de la Llei 4/2008

Aquest és el text de la Llei 7/2012, del 15 de juny, de modificació del llibre tercer del Codi Civil de Ca­talunya, relatiu a les persones jurídiques, publicada al DOGC 6152 del 19 de juny de 2012.

Us recordem que el temini per adaptar el estatuts a la Llei 7/2012 acaba el 31 de desembre de 2012, per tant només tenim sis mesos per a fer l’adaptació.

Properament publicarem el programa i la butlleta d’inscripció de la Jornada sobre:

Conveni de col·laboració per a unir esforços

Zamudio, Bizkaia, 5 de juny de 2012.- Els representants de la Coordinadora Catalana de Fundacions, la Confederación Basca de Fundaciones, l'Associación Extremeña de Fundaciones i l'Associación de Fundaciones Andaluzas han signat un Conveni de Col·laboració aquest matí a  Zamudio. L'objectiu d'aquest acord és treballar conjuntament pel sector de les fundacions, afavorint aliances que suposin l’estalvi de costos per a les organitzacions i l’intercanvi de coneixements i experiències.

La Coordinadora als mitjans de comunicació. Contra la pobresa, el suport a les fundacions ara més que mai

Arran de l’excepcionalitat que fa temps vivim al nostre país, i de la tasca silenciosa, però constant i imprescindible que duen a terme les fundacions a Catalunya, la Coordinadora ha volgut fer un pas endavant i donar visibilitat al nostre sector com a actor protagonista al servei de les persones.

Programa "Fundacions ara i demà" a Ràdio Estel

Fundacions, ara i demà (segona temporada)

Reunió de quatre Associacions Autonòmiques de Fundacions a Extremadura

El dia 17 de gener de 2012 va tenir lloc, a la ciutat de Càceres, una reunió de treball entre quatre associacions de fundacions autonòmiques que representen més de 1.500 fundacions de tots els àmbits i que duen a terme activitats d'interès general: la Confederació Basca de Fundacions (FUNKO), la Coordinadora Catalana de Fundacions, l'Associació Extremenya de Fundacions i l'Associació de Fundacions Andaluses.