Àmbit social

Comissió de fundacions de l'àmbit social

Objectiu:

La Comissió de l’Àmbit Social de la CCF és un espai de trobada per a les fundacions associades i dedicades a l’acció social que els permet l’intercanvi de coneixement i de reflexió con junta, la presència i opinió davant la ciutada nia, incidir en les polítiques d’àmbit social i afavorir l’empoderament i enfortiment d’aquestes fundacions....

El 12 gener de 2012 es va celebrar a la Fundació Bertelsmann la reunió per constituir la Comissió de Fundacions de l’Àmbit Social.

La Coordinadora ofereix a disposició de la Comissió:

• Obrir, a la intranet, en l’apartat del web de la CCF/Serveis i Activitats, una finestra específica per a la Comissió de l’Àmbit Social.
  • Organització de taules rodones per debatre temes d’interès.
  • Publicació de Fundacions de l’àmbit social.
  • Exercir el comú denominador: la fundació com a valor afegit de gestió privada i servei públic.
  • Guanyar dimensió perquè tenen el mateixos objectius per oferir a la societat.
  • Definir les fundacions de l’àmbit social.
  • Tenir més representació en els diversos àmbits (polític, administratiu, mitjans de comunicació, etc.).

Membres:

Fundació PIMEC

Olga Valsells

Fundació Sanitària Mollet

Realitzacions de la Comissió:

3r Cafè de l'Àmbit Social 08/03/2017

El passat 8 de març va celebrar-se el tercer cafè de l'Àmbit Social. Una iniciativa que la Comissió va encetar al juny del 2016 i que compta amb un gran èxit.

Ens van acompanyar en aquesta sessió la Sra. Francisna Alsina, Presidenta de la Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS) i el Sr. Ferran Busquets, Gerent de la Fundació Arrels, amb la ponència: “Com incorporar els destinataris de les fundacions al voluntariat i com incorporar-los als òrgans de gestió i de govern”.

Nota de Premsa

Conferència Francina Alsina

Conferència Ferran Busquets

2n Cafè de l'Àmbit Social 21/11/2016

El passat 21 de novembre va celebrar-se el segon cafè l'Àmbit Socia.  Una nova iniciativa que la Comissió va encetar el passat mes de juny i que compta amb un gran èxit d'assistència.

En aquesta sessió, ens van  acompanyar la Sra. Núria Carrera, degana del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya i la Sra. Marta Fabà, Responsable de l'Equip Tècnic de Gerència de l'Institut Municipal de Serveis Socials de l'Ajuntament de Barcelona, amb la ponència:  “Criteries per avaluar l'exclusió social”.

Nota de premsa

1r Cafè de les Fundacions de l'Àmbit Social 15/06/2016

El passat 15 juny va celebrar-se el primer cafè de les Fundacions de l'Àmbit Social, una nova iniciativa de la Comissió que vol organitzar aquestes trobades informals, per reunir-nos periòdicament  i compartir inquietuds, oportunitats i estratègia, amb un cafè a primer hora del matí, al qual anirem convidant a diferents persones amb coneixements i trajectòries interessants, amb les quals debatre temes rellevants per a tots nosaltres. Per afavorir que ens coneguem millor.
En aquesta sessió, ens va  acompanyar el Sr. Frederic Udina, Director de l’Institut d’Estadística de Catalunya (IDESCAT) i president de l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua) amb la ponència “Sistemes de mesura de les entitats de caire social”.

Programa:

Nota de premsa

Acte "Reptes de Futur de les Fundacions de Caire Social".

18 de febrer al Palau Macaya de Barcelona (invitació)

Què som les Fundacions de caire social?. Document, enquesta i valoració (document)
Presentació de l'enquesta i les conclusions.

Amb la taula rodona:  “Reptes de futur de les fundacions de caire social”, a càrrec de la Sra. Begonya Román i Sr. Antoni Comín.

Pere-A. Fàbregas, President de la CCF                 Jordi Foix, President, Domènec Domènech                   Antoni Comín, Begoña Román i M.Elena Alfaro

Assistents a l'acte

IV Congrés del Tercer Sector Social
Organitzat per la Taula de Tercer Sector
Centre de Convencions Internacionsl de Barcelona27, 28 i 29 de novembre de 2013 al

La Comissió va disposar d'un estand en un lloc privilegiat del Congrés i va poder informar als més de 2000 assistents de les finalitats i activitats que ha fet i farà.

Un autèntic èxit de mobilització i de participació de totes les entitats i persones que conformen el tercer sector social a Catalunya

Alba Molas, gerent de la CCF, Pau Burillo, de la Fundació Albà i                         Pau Burillo de la Fundació Albà i Ana Iglesias de la
Paula Jubert, directora de la Fundació Jubert Figueras
                                      Fundació Maite Iglesias

Acte de presentació del document: "Què som les fundacions de caire social?" (accés al document)
13 de juny de 2013 al Palau Macaya (invitació)
Amb la taula rodona:  “El rol de les fundacions en els col·lectius més vulnerables”, a càrrec del Sr. Manel Lecha, Sra. Begonya Román i Sr. Antoni Comín.

Al mes de maig de 2012 la Comissió de Fundacions de l’Àmbit Social va escriure un comunicat que es va difondre durant La Marató de TV3 contra la pobresa.

LES FUNDACIONS DE L’ÀMBIT SOCIAL, ESSENCIALS EN LA LLUITA CONTRA LA POBRESA

La tradició del món fundacional en el nostre país és un fet arrelat des de fa més de 100 anys. És un tret que caracteritza la societat civil catalana, sempre molt conscienciada amb les necessitats socials del nostre entorn. Durant els darrers 25 anys no ha parat de créixer el nombre de fundacions noves creades arreu del país, i una gran part d’aquestes es dediquen a l’àmbit social treballant per millorar la qualitat de vida de les persones més vulnerables, per exemple en els àmbits de l’alimentació, la salut, l’educació i la integració sociolaboral.

A grans trets, el món fundacional, a hores d’ara, atén moltes persones i col•lectius en aquesta situació a tot Catalunya i ocupa més de 70.000 professionals. Ara bé, el nombre de persones implicades en l’acció fundacional catalana s’ha de considerar molt més alt, tenint present els milers de voluntaris i col•laboradors que es vinculen amb aquestes entitats, així com les persones que formen part dels seus patronats.

Atesa la profunda crisi econòmica en què ens veiem immersos, i el consegüent canvi en les necessitats socials de la població, la feina de les fundacions de l’àmbit social s’ha ampliat molt notablement.

Cada cop són més les persones que necessiten de l’acció que aquestes fundacions desenvolupen i ha augmentat la diversitat de les seves necessitats; per això cal incrementar els recursos necessaris per poder dur-ho a terme. El suport se’ls pot facilitar de moltes maneres: donant part del temps propi, fent aportacions puntuals o, simplement, donant a conèixer la bona tasca que realitzen.

Hem de donar suport a les fundacions i donarem suport a les persones.