Intranet
Segueix-nos Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter

CURS Com fer la memòria anual de la fundació

14/02/2018 - 09:30 - 17:00
Durada: 
7,5h
Tipus: 
Modalitat: 

L’elaboració de la memòria anual pot esdevenir una oportunitat per posar en valor la feina feta per la fundació durant l’any. Podem trobar memòries de molts tipus: curtes, llargues, amb text o amb imatges, econòmiques, d’activitats,... Però el que és important és saber per a què la volem. Això ens permetrà treballar el contingut que hi hem de posar, com ho posem per posar en valor la feina i dedicació de tot l’any i, sobretot, com la fem arribar als públics de l’organització, tant interns com externs.

Objectius del curs

  • Ser capaç d’elborar la memòria d’activitats de la fundació
  • Conèixer quina informació hem de posar a la memòria d’activitats
  • Estructurar el contingut i donar-li forma
  • Conèixer recursos per fer visible el què fem
  • Utilitzar pautes comunicatives per transmetre amb eficàcia i de forma atractiva la feina feta

A qui es dirigeix?

Gestors, directors i responsables de màrqueting i comunicació de les fundacions, ja siguin persones tècniques o directors/gestors que volen millorar la memòria d’activitats per aconseguir millors resultats en la comunicació amb els grups d’interès de la fundació

Programa del curs

  1. Per a què necessitem una memòria d’activitats
  2. A qui volem informar
  3. Objectiu estratègic: d’informar a comunicar
  4. Com elaborem la memòria:
    1. Seleccionar el contingut que volem explicar
    2. Definició del model de memòria que volem i que necessitem
    3. Estructurar la memòria
    4. Dotar de contingut
    5. Selecció de fotografies
    6. Calendari
    7. Pressupost
    8. Què s’està fent per explicar la feina: tendències en l’elaboració de memòries
    9. Recursos gràfics que ens poden ajudar: infografies, presentacions on line, nous formats
    10. Donar visibilitat a la feina feta, a partir dels canals de comunicació de la fundació i d’altres formes d’arribar als públics.

Recursos didàctics: Es treballaran casos pràctics en grup que permetin obtenir idees i solucions per aplicar a les diferents realitats de les fundacions, independentment del seu àmbit d’actuació. Amb les pautes i el continguts donats, cada participant pot sortir amb un pla de treball concret.

Es facilitarà material didàctic així com articles d’interès, per tal que els/les assistents puguin seguir el curs i ampliar continguts.

Docent

Irene Borràs Garrido, Llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la UPF. Màster en Polítiques Públiques i Socials per la Idec - UPF. Direcció General de Màrqueting per ESADE i Corporate Social Responsibility. Més de 15 anys d’experiència en formació per a organitzacions no lucratives i més de 12 anys com a consultora sènior a Valores & Marketing. Des del 2012, lidera i promou “CAUSES that change the world”, consultoria especialitzada en responsabilitat, compromís, marca i impacte.

Dades del curs

Dia: dimecres 14 de febrer de 2018
Horari: de 9.30h a 17.00 (inclou pausa cafè i pausa dinar)
Lloc: Coordinadora Catalana de Fundacions. Pau Claris, 167 pral. 2a. B, Barcelona

Inscripció

Preu per participant:            150 € Fundacions associades a la CCF |   250 € Fundacions no sòcies

El preu de la inscripció inclou dinar de treball/networking

Per formalitzar la inscripció cal:

  1. Emplenar el formulari d’inscripció que trobareu en aquest enllaç
  2. Fer el pagament per transferència al compte ES54 2100 3014 7125 0001 1502, o bé ES03 3025 0900 8014 0001 3011, indicant el nom de la persona participant i la referència “Curs 14/02”

Atès que les places són limitades, les inscripcions es faran per ordre.

Coordinadora Catalana de Fundacions
Pau Claris, 167 parl. 2a. B
08037
Barcelona
Correu electrònic: 
mpedra@ccfundacions.cat
Telèfon: 
+34-934881480