Intranet
Segueix-nos Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter

Curs: Com fer una bona memòria d’activitats de la fundació

13/02/2019 - 09:30 - 17:30
Durada: 
8h
Tipus: 
Modalitat: 

L’elaboració de la memòria anual pot esdevenir una oportunitat per posar en valor la feina feta per la fundació durant l’any. Podem trobar memòries de molts tipus: curtes, llargues, amb text o amb imatges... Però el que és important és saber per a què la volem. Això ens permetrà treballar el contingut a reflectir i, sobretot, determinar com i quan la fem arribar als públics de l’organització, tant interns com externs.

Objectius del taller

  •  Conèixer quina informació hem de posar a la memòria d’activitats
  • Estructurar el contingut i donar-li forma
  • Conèixer recursos per fer visible i atractiu el què fem
  • Utilitzar pautes comunicatives per transmetre amb eficàcia i de forma interessant la feina feta

A qui es dirigeix?

Gerències, direccions, responsables de comunicació i captació de fons de les fundacions i qualsevol persona que  pretengui aconseguir millors resultats en la comunicació amb els grups d’interès de la fundació.

Programa

  • Importància de la memòria anual de la fundació.
  • Objectiu estratègic: d’informar a comunicar.
  • Què vol dir fer una bona memòria:

- Definició del model de memòria que volem i que necessitem
- Estructurar la memòria
- Dotar de contingut
- Selecció de fotografies
- Calendari i pressupost

  • Què s’està fent: tendències en l’elaboració de memòries.
  • Recursos gràfics que ens poden ajudar: infografies, presentacions on line, nous formats.
  • Donar visibilitat a la feina feta, a partir dels canals de comunicació de la fundació i d’altres formes d’arribar als públics.

Recursos didàctics: Es treballaran casos pràctics en grup que permetin obtenir idees i solucions per aplicar a les diferents realitats de les fundacions, independentment del seu àmbit d’actuació. Amb les pautes i el continguts donats, cada participant pot sortir del curs amb un pla de treball concret.

Docent:

Irene Borràs Llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la UPF. Màster en Polítiques Públiques i Socials per la Idec - UPF. Direcció General de Màrqueting per ESADE i Corporate Social Responsibility. Més de 15 anys d’experiència en formació per a organitzacions no lucratives i més de 12 anys com a consultora sènior a Valores & Marketing. Des del 2012, lidera i promou “CAUSES that change the world”, consultoria especialitzada en responsabilitat, compromís, marca i impacte.

Dades del curs

Dia: dimecres, 13 de febrer 2019
Horari: de 9.30 h a 17.30 h (inclou pausa cafè i pausa dinar)
Lloc: Coordinadora Catalana de Fundacions. Pau Claris, 167 pral. 2a. B, Barcelona

Inscripció:

Preu per participant:              

  • 150 € Fundacions associades a la CCF
  • 250 € Fundacions no sòcies

(Esmorzar i dinar amb els participants inclòs al preu de la inscripció)

Per formalitzar la inscripció cal:

1.     Emplenar el formulari d’inscripció que trobareu en aquest enllaç

2.     Fer el pagament per transferència al compte ES54 2100 3014 7125 0001 1502, o bé ES03 3025 0900 8014 0001 3011, indicant el nom de la persona participant i la referència “Curs 13/02”

Atès que les places són limitades, les inscripcions es faran per ordre.

Coordinadora Catalana de Fundacions
Pau Claris, 167 principal 2a. B
08037
Barcelona
Correu electrònic: 
mpedra@ccfundacions.cat
Telèfon: 
+34-934881480