FUNDACIÓ QUATRE VENTS

2003-10-07
Ramon Segarra
Lita Alvarez Bañeres
Iniciat l’any 1987 el SERVEI D’ATENCIÓ D’INFANTS I FAMÍLIES QUATRE VENTS (SAIF)amb la cobertura legal de la Fundació Sant Pere Claver, el seu objectiu era donar resposta a la insuficient i precària situació dels fills i filles de les dones que exercien la prostitució al barri del Raval en horari de tarda-nit. La creixent demanda va fer que s’obrís el centre les 24h, del dia. L’any 2003 neix la FUNDACIO QUATRE VENTS, escindida de Fundació Sant Pare Claver, en compliment dels objectius de la mateixa donar autonomia als serveis una vegada consolidats. Posteriorment es van creant diferents projectes: Pisos d’Acollida Aura, Servei de Menjador pels infants que la família no disposa de recursos econòmics ni possibilitat de proporcionar una alimentació adequada pels seus fills/es. Servei d’Atenció per a la Integració Social Progressiva de la Família en situació d’exclusió social NOU HORITZÓ, Llar de Recuperació, projecte Alba. També es proporciona a les famílies, mitjançant el sistema de beques, xecs per alimentació bàsica, verdures i fruites, carn i peix, roba i calçat per infants, roba per la dona, roba de la llar; mantes tovalloles.
Lita Alvarez Bañeres, Montse Pinto, José Luis Díaz Cabañas, Luis María Sáez de ibarra, Francesc Vilurbina, Juan José Albericio, inés Escrich, Regina Farré, Montserrat Guasch, Mariano ibar, Anna María Martínez, Rafel Méndez, Joan Antoni Torrent i Jordi Rabasso.
Facilitar una atenció integral a la infància i la família en situació de risc social. • La promoció de la dona en l' àmbit econòmic, laboral i social. • Fomentar la igualtat home/dona. • Portar a terme accions encaminades a evitar el rebuig per tota mena de discriminacions per raó d'edat, situació laboral, salut, desigualtat o exclusió social, o bé originades en situacions d'immigració, i a potenciar la integració social i el respecte als principis bàsics de convivència. • Portar a terme activitats dirigides a la promoció de la salut i a l'atenció sanitària i social. • Promoure activitats dirigides a l'educació dels infants, a l'alfabetització i a la formació ocupacional i continuada del adults. • Promoure accions encaminades a la integració social i laboral, especialment de la dona. • Investigar i estudiar les situacions socials de marginació. • Acompanyar les persones excloses de la societat a reintegrar-s'hi amb tots els seus drets. • Sensibilitzar els ciutadans i ciutadanes pels problemes de la pobresa, i procurar una major consciència cívica que permeti anar fent realitat la solidaritat amb els col·lectius exclosos de la societat. • Denunciar les causes de la pobresa i de l’exclusió social de les persones i aportar propostes de solució a les administracions públiques i a la societat.
José Luis Díaz Cabañas (President), Sonia Pau Cortada (Secretària), Ramon Segarra Segarra (Tresorer), Montserrat Pinto Sala (Vicepresidenta), Antonio de la Ossa Martínez (Vocal), Carles Armengol Siscares (Vocal), Stel.la Viladot Pou (Vocal), Lita Alvarez Bañeres (Vocal)