FUNDACIÓ ABADIA DE MONTSERRAT 2025

Persona de contacte Carles Riba Senserrich
Data, creació de la fundació 04/07/1997
Fundadors Comunitat Benedictina de Montserrat
Història L'any 1025 l'abat Oliba, bisbe de Vic i abat de Ripoll, va fundar el Monestir de Santa Maria de Montserrat. L'any 2025, doncs, en celebrarem el mil·lenari. Si volem arribar-hi i celebrar-ho dignament, hem de treballar per fer realitat un Montserrat posat al dia -amb greus problemes avui d'infrastructures d'acolliment-, i per això s'ha creat aquesta fundació, que ha d'ajudar a fer de Montserrat el que volem que sigui en el futur, perquè pugui continuar la missió de servei a l'Església i a la societat.
Objectius Promocionar, fomentar i mantenir tots aquells valors més propis del Monestir i del Santuari, com els espirituals, els socials, els culturals i els ecològics, en benefici de les persones o entitats següents: els pelegrins i els visitants que han de ser ben atesos, tant espiritualment com materialment.
Àrees d'activitats Cultural - Recerca - Serveis socials
Activitats representatives Acció social, renovació de l’edifici escola-residència de l’Escolania, restauració d’elements arquitectònics i monumentals del recinte exterior i interior de Montserrat (restauració de les places del recinte de Montserrat, canvi dels sistema d’il·luminació de la Basílica, restauració del Primer Misteri de Glòria d’en Gaudí, restauració dels vitralls del Cambril de la Mare de Déu, eliminació de barreres arquitectòniques), activitats de transmissió del coneixement (Jornades de Cultura Humanística, Jornades de Turisme Religiós, seminaris tècnics del Museu de Montserrat, Curs i Trobades d’organistes, Curs de formació Interreligiosa, ...), posar en valor les col·leccions del fons arqueològic de Montserrat (papirs, tauletes cuneïformes, teixits coptes, monedes antigues, restes arqueològiques egípcies, etc.).
Tipus d'activitats Ajuts individuals família - Ajuts projectes-entitats - Beques i premis - Cursos-Congressos-Conferències - Exposicions - Publicacions - Recerca - Serveis socials
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Arquitectura i Urbanisme - Audiovisuals - Conservació Patrimoni - Difusió Pensament - Filosofia i Humanitats - Literatura-edicions - Religió
Sectors atesos: serveis socials i salut General
Àmbit geogràfic d'actuació Estat Espanyol