FUNDACIÓ ACCIÓ SOLIDÀRIA CONTRA L’ATUR

1985-02-21
Civil
Jesús Burillo
Acció Solidària Contra l’ Atur, va néixer l'any 1981 com Societat Civil i es constituí com a Fundació el 1984 per a donar resposta a les necessitats bàsiques de persones i famílies en atur o amb treball precari, alhora de potenciar iniciatives d’ autoocupació, mitjançant ajuts o préstecs sense interessos. Les seves línies d'actuació són les següents: Impuls a projectes d'emprenedoria per a la creació del treball digna. Reconeixement al foment de l'ocupació (Premis Piñol), Ajuts econòmics a processos d'inserció laboral (APILS) i Sensibilització i mobilització social.
Josep M. Piñol i Font, Joan Alemani, Francesc Domingo, Montserrat Giralt, Enric Sopena
Actuar en el present per un futur on tothom tingui una vida digna mitjançant el treball. I ajudar a crear ocupació estable i viable, prioritzant els col·lectius més vulnerables. A través del Fons econòmic de Solidaritat de l'entitat potenciem iniciaties d'autoocupació. I d'aquesta manera, la nostra "Roda de la Solidaritat" avança gràcies al compromís, la dignitat i la satisfacció personal que suposa el retorn per a la persona que rep el préstec.
Adriana Casademont Ruhí (Presidenta), Antonio Martínez del Hoyo Clemente (Secretari), Miquel Vila-Despujol (Vicepresident), Salvador Alemany Mas (Vocal), Jesús Arribas Martínez (Vocal), Eugènia Bieto Caubet (Vocal), Fermín Cuasante Santamaría (Vocal), Ramón Escamilla Montlleó (Vocal), Pedro Fontana García (Vocal), Joan Guitart Pagés (Vocal), Jaume Lanaspa Gatnau (Vocal), Montse Martín González (Vocal), Jordi Ollé Recort (Vocal), Ada Parellada Garrell (Vocal), Francesc Raventós Torras (Vocal), Oriol Romances Vidal (Vocal), Ana Begoña Ruiz Pellejero (Vocal), Maria Vidal García-Valcárcel (Vocal), Ramon Vila i Solé (Vocal), Dalmau Vives Torrellas (Vocal)
Coordinadora Catalana de Fundacions, Acord per una Barcelona Inclusiva, Associació Cristianisme s. XXI, ASUECO Agència Social i Urbana per Enfortir la Comunitat-Cornellà, ECAS Entitats Catalanes d'Acció Social, FCVS Federació Catalana de Voluntariat Social, Plataforma pel Treball Decent, REFAS Red de Finanzas Alternativas y Solidarias, XES Xarxa d'Economia Solidària de Catalunya