FUNDACIÓ ACCIÓ SOLIDÀRIA CONTRA L'ATUR

Correu electrònic accio@pangea.org
Persona de contacte Lluís Colom i Farré
Data, creació de la fundació 01/01/2006
Fundadors Josep M. Piñol I Font, Joan Alemany, Francesc Domingo, Montserrat Giralt, Enric Sopena
Història Acció Solidària Contra l’ Atur, va néixer el 1981 com Societat Civil i es constituí com a Fundació el 1984 per a donar resposta a les necessitats bàsiques de persones i famílies en atur o amb treball precari, alhora de potenciar iniciatives d’ autoocupació, mitjançant ajuts o préstecs. Per a la seva distribució s’ han establert els següents programes: Suport econòmic a l’ ocupació en forma de microcrèdits, ajuts puntuals a necessitats vitals, subsistència i habitatge i ajuts a processos d’ inserció laboral per facilitar i millorar l’ empleabilitat de les persones.
Objectius Donar resposta a les necessitats concretes bàsiques de persones i famílies en atur i alhora potenciar iniciatives d'autoocupació, mitjançant un Fons Econòmic de Solidaritat. Per a la seva distribució s'han establert dos grans blocs: bloc d'autoocupació i
Àrees d'activitats Serveis socials
Activitats representatives Les activitats fundacionals amb els diversos programes d'actuació de: Suport econòmic a l'autoocupació, ajuts a processos d' inserció laboral. Ajuts puntuals a necessitats vitals. Programa fons socials. Premis Josep M. Piñol, que es convoca anualment: a la millor iniciativa innovadora de lluita contra l'atur I a la trajectòria en la lluita en favor de la inserció laboral.
Tipus d'activitats Ajuts individuals família - Ajuts projectes-entitats - Art i espectacles - Beques i premis - Sensibilització - Serveis socials
Sectors atesos: serveis socials i salut Addiccions - Centres ocupacionals - Dones - Exclusió social - Família - Immigració - Inserció laboral - Joventut
Àmbit geogràfic d'actuació Catalunya
Pressupost anual 381.700,00 €