FUNDACIÓ AMÀLIA SOLER

Persona de contacte Rosa Raventós
Data, creació de la fundació 01/01/1916
Fundadors Amàlia Soler de Tort
Història L’entitat neix a l’any 1918 en traspassar donya Amàlia Soler de Tord sense descendència i deixa tot el seu patrimoni per les dones pobres de Vilafranca. Es constitueix en aquell moment la “Junta de Mujeres Pobres de Villafranca” que gestionaria els ingressos en relació a lloguers i rendiments de vinyes i camps de cereals. De fet, no serà entitat pública de beneficència fins l’any 1926 en morir la germana de donya Amàlia Soler, que va ser usufructuària fins el seu traspàs.
Objectius Dur a terme totes aquelles activitats catalogades com d’assistència social i especialment la prestació de serveis d’atenció a domicili a tota aquella ciutadania de la comarca de l’Alt Penedès, que demostri insuficiència de recursos, especialment en l’àmbit de la gent gran i les persones amb disminucions i/o dependències, per tal que tinguin unes condicions de vida dignes per possibilitar el seu desenvolupament, autonomia i benestar personal i del seu entorn.
Àrees d'activitats Serveis socials
Activitats representatives L’atenció a domicili. Pisos de lloguer amb serveis. Pis compartit.
Tipus d'activitats Assistència a domicili - Serveis socials
Sectors atesos: serveis socials i salut Discapacitats - Família - Gent Gran
Àmbit geogràfic d'actuació Comarcal
Pressupost anual 890.000,00 €
Participació en altres organismes Coordinadora Catalana de Fundacions, FEATE Federació entitats atenció tercera edat, BAT Banc Ajuts Tècnics, XVI Taula a Catalunya per la Salut Mental, Rebost Solidari de Vilafranca.
a) L’Alcalde/ssa president/a de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès.
b) El/la regidor/a de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès que ostenti competències de Serveis socials i/o Gent Gran.
c) Un/una regidor/a de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès designat pel grup majoritari de l’oposició.
d) El rector de la Parròquia de Santa Maria o bé el de la Santíssima Trinitat, segons acord entre ambdós.
e) Un/a representant de l’entitat Càritas Diocesana proposat per la seva delegació de l’entitat a Vilafranca del Penedès
f) Un/a representant de les associacions de veïns de Vilafranca del Penedès a proposta de la seva coordinadora o òrgan similar
g) Un/a representant de l’antic hospital comarcal de Vilafranca del Penedès a proposta del seu Patronat.
h) Dues persones veïnes de Vilafranca del Penedès de reconegut prestigi i experiència en activitats similars a la finalitat fundacional designades per la resta de membres del Patronat.
Protectorat Generalitat de Catalunya
Data de registre 14/11/1988