FUNDACIÓ AMICS DE LA GENT GRAN

Lloc web http://www.amicsdelagentgran.org
Persona de contacte Albert Quiles
Data, creació de la fundació 08/02/1993
Fundadors Francesc Gordo i Lorente, Rosa Maria Rovira Gómez, Maria Dulce Fontanals de Nadal i Salut Camps i Russinés.
Història Els orígens d’Amics de la Gent Gran cal situar-los al 1946, quan neix a París i en un context de postguerra Les petits frères des Pauvres, organització que tenia com a objectiu iniciar un procés de suport emocional a totes les persones grans que havien perdut les seves famílies i la xarxa social.Conscients del gran èxit i de l’intens benefici social que generava la seva acció, el projecte es va anant estenent arreu del món fins a estar presents a l’actualitat en vuit països – Alemanya, Canadà, Estats Units, Espanya, França, Irlanda, Polònia i Suïssa. A Catalunya, Amics de la Gent Gran s’inicia el 1987 arrel de l’esforç d’un grup de voluntaris que, amb el suport de l’organització francesa i la Generalitat de Catalunya, varen començar a lluitar contra l’exclusió i l’aïllament de la gent gran sola. L’any 2003 es va crear la fundació Amigos de los Mayores a Madrid, amb la qual posteriorment conformaríem la Federació Amigos de los Mayores de los petits frères, distingida el 2011 amb el Premio Estatal al Voluntariado Social per part del Ministerio de Sanidad, Política Social e Igualdad. Posteriorment s’uní a la Federación la Fundación AGM de València. Amics de la Gent Gran ha estat guardonada amb la Creu de Sant Jordi 2012 per part de la Generalitat. Aquesta distinció és tot un reconeixement als milers de persones grans, voluntaris i voluntàries, socis i donants així com del equip tècnic, tots plegats en la tasca d’ajudar les persones grans més febles i aïllades.
Objectius Atenció, com a organització de voluntariat des de l'any 1987, principalment a persones grans que viuen soles, en situació de dependència física i/o psíquica i que tenen pocs recursos.
Àrees d'activitats Salut (hospitalària) - Serveis socials
Activitats representatives Celebració de la diada de Sant Jordi amb la campanya "Roses Contra l'Oblit", Celebració de Sant Joan, organització de les estades d'estiu adaptades per a gent gran (Vacances Amigues), programa "Un Nadal en companya dóna vida".
Tipus d'activitats Activitats de lleure - Art i espectacles - Beques i premis - Cursos-Congressos-Conferències - Sensibilització - Serveis socials
Sectors atesos: serveis socials i salut Exclusió social - Gent Gran - Hospitalàries
Àmbit geogràfic d'actuació Catalunya
Pressupost anual 925.175,73 €
Participació en altres organismes A Catalunya, Amics de la Gent Gran forma part de la Coordinadora Catalana de Fundacions, la Federació Catalana de Voluntariat Social, el Consell Municipal de Gent Gran i la Federació d’Associacions de Gent Gran. L’acció i intervenció social en els diferents programes i activitats es desenvolupa principalment amb la col·laboració dels Serveis Socials, dels Centres de Salut Pública i amb el Programa d’Ajuda Domiciliària i Equips de Suport (PADES), així com també en col·laboració amb diferents entitats privades del sector.
Francesc Patricio Domínguez (President)
Mercè Mas Quintana (Secretària)
Josep Vicedo Borrell (Vocal)
Ignasi Torrent i Portabella (Vocal)