FUNDACIÓ ARED

Director i/o gerent Pepa Morató
Persona de contacte Xavier Villarejo
Data, creació de la fundació 01/01/2004
Fundadors María Teresa Rodríguez García, Josep Anton Caubet Busquet, Eduardo Bernal Vergara, María de los Reyes Milà Mencos, María del Carmen Grandes Sánchez, Associació per a la Reinserció de Dones - ARED, Companyia Filles de la Caritat de Sant Vicente de Paul i Associació la Tercera Edat per al Tercer Món.
Història Ared va néixer l'any 1994 al Centre Penitenciari de Wad Ras (Barcelona) gràcies a la tenacitat i il·lusió de cinc dones privades de llibertat, una voluntària i una monitora de confecció, avui presidenta d'Ared. Juntes van crear un taller de confecció per aconseguir una alternativa professional que les permetés una reinserció digna a la societat.
Objectius La Fundació Ared treballa per aconseguir l'accés a la plena ciutadania de persones en risc d'exclusió social fomentant la seva autonomia, mitjançant processos de formació i d'acompanyament integral. Atenem majoritàriament dones procedents de centres penitenciaris i serveis socials.Treballem en coordinació amb altres entitats amb la finalitat de sensibilitzar a les institucions i al conjunt de la societat sobre la realitat de l'exclusió social.
Àrees d'activitats Educació - Serveis socials
Activitats representatives A Ared formem ajudants de cuina, ajudants de forner, cuidadors de persones depenents i confeccionistes. Deixem el rebuig i els prejudicis, que són fruit de la desinformació i el desconeixement de la seva realitat, totalment enrere per aconseguir, llavors, que un nombre important de persones confiïn en la nostra experiència per fer real la seva reinserció que els ajudarà a trobar una feina estable i de qualitat. - Acompanyament integral - Formació laboral - Programes d’inserció
Tipus d'activitats Cursos-Congressos-Conferències - Ensenyament - Sensibilització - Serveis socials
Sectors atesos: serveis socials i salut Dones - Joventut - Pobres