FUNDACIÓ ARQUEOLÒGICA CLOS

Lloc web http://www.museuegipci.com
Persona de contacte Mariàngela Taulé i Delor
Data, creació de la fundació 01/01/1992
Fundadors Jordi Clos i Llombart, Montserrat Casellas i Castellví, Joaquim Casellas Fors.
Història La Fundació Arqueològica Clos és una entitat privada sense ànim de lucre, fundada l'any 1992 per Jordi Clos Llombart. El 23 de març de 1994 es va inaugurar el Museu Egipci de Barcelona a la Rambla de Catalunya, convertint-se en el primer museu monogràfic de temàtica faraònica a Espanya i en l’espai més emblemàtic de la Fundació Clos. A l’any 2000, el Museu Egipci de Barcelona es va traslladar a una nova seu per multiplicar els seus espais expositius de manera que els visitants poguessin gaudir d’un gran nombre de peces que fins aleshores no havien estat exposades al públic. Amb la amplitud d’aquests espais també es van ampliar el nombre i la varietat de les propostes culturals. Avui en dia, el Museu Egipci de Barcelona és el símbol distintiu de la Fundació Arqueològica Clos, entitat que actua com element dinamitzador mitjançant la multiplicitat de les activitats que organitza: exposicions temporals, visites comentades, visites nocturnes dramatitzades, cursos de formació, tallers infantils i juvenils, expedicions culturals i missions arqueològiques. Durant el mes d’abril de 2002, la Fundació va inaugurar les instal·lacions del Campus Arqueològic a Paulau-Solità i Plegamans, a 20km de Barcelona. Es tracta d’un espai a l’aire lliure format per reproduccions fidedignes de jaciments arqueològics egipcis que permeten introduir als estudiants de totes les edats en la disciplina arqueològica
Objectius Té com a missió "la promoció i difusió de l'art en general i en concret l'arqueologia, especialment de l'antic Egipte".
Àrees d'activitats Cultural - Educació
Activitats representatives Per a la consecució del fins fundacionals, la Fundació desenvolupa les activitats directament i/o en col·laboració amb altres entitats. La fundació desenvolupa activitats com visites guiades, tallers infantils i juvenils, cursos i tallers al Campus Arqueològic, cursos, seminaris i conferències, exposicions temporals i itinerants, edicions de llibres i excavacions arqueològiques a Egipte.
Tipus d'activitats Activitats de lleure - Beques i premis - Cursos-Congressos-Conferències - Ensenyament - Exposicions - Publicacions - Recerca - Serveis de documentació
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Arts - Ciències Socials - Conservació Patrimoni - Formació Continuada
Àmbit geogràfic d'actuació Internacional
Pressupost anual 804.250,00 €