FUNDACIÓ ARS

Director i/o gerent &, &
Persona de contacte Manuel Costa Fernández
Data, creació de la fundació 01/01/1978
Fundadors Joan Cuscó i Aymamí, Lluís Casals i García, Jaume Busqué i Marcet, Joana Oliver i Just, Josep Casas i Cunill, Antoni Sala i Serra, Josep Torrella i Pineda, Joaquim Busquets i Gruart
Història L’any 1978, Joan Cuscó i Aymamí funda el grup Amics de les Arts i de les Lletres de Sabadell i edita el primer número de la revista Quadern. El 1980 comencen les edicions de llibres. El 1987 el grup es transforma en Fundació. El 1998 rep la Casa Fàbregas-Moix i s’hi instal·la. El 2002 absorbeix la Fundació Tabal.
Objectius Treballa en el camp de les idees, les arts i les lletres. Fa recerca. Organitza exposicions. Edita llibres. Publica la revista bimestral Quadern. Gestiona la Casa Fàbregas-Moix, centre cultural que conté arxius, obres d'art i biblioteca. Té un grup, el CILEC, especialitzat en recuperació de la memòria històrica, amb projecció internacional.
Àrees d'activitats Cultural - Recerca
Activitats representatives Treballs de recerca i redacció del projecte "Dictionnaire critique de la littérature européenne des camps de concentration et d’extermination nazis". Sota la direcció del professor David Serrano, s’ha desenvolupat en col·laboració amb les institucions europees següents: Bibliotheque de Documentation Internationale Contemporaine BDIC (Paris, França, Interdisziplinäre Forschungsgruppe Kz - Memoria Scripta Universität Salzburg (Salzburg, Àustria). Col·laboradors : Florian Bauer ; François Bocholier ; Geneviève Dreyfus-Armand ; Robert Kleindienst ; Judith Moser-Kroiss ; Andreas Schmoller.
Tipus d'activitats Publicacions - Recerca - Ajuts projectes-entitats - Assistència Sanitària - Ajuts individuals família - Exposicions - Serveis de documentació
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Música - Audiovisuals - Conservació Patrimoni - Arquitectura i Urbanisme - Altres - Dansa
Àmbit geogràfic d'actuació Unió Europea
Pressupost anual 30.000,00 €