FUNDACIÓ BANC DELS ALIMENTS DE LES COMARQUES DE GIRONA

Nom FUNDACIÓ BANC DELS ALIMENTS DE LES COMARQUES DE GIRONA
Adreça C/ Rutlla, 22 (Hotel d'Entitats)
Codi postal i ciutat 17002 Girona
Regió Gironès
Telèfon 972 22 34 63
Correu electrònic info@bancdelsalimentsgirona.org
Lloc web http://www.bancdelsalimentsgirona.org
Director i/o gerent Frederic Gómez Pardo (President), Antoni Roig i Carreras
Persona de contacte Frederic Gómez Pardo
Data, creació de la fundació 01/01/1988
Fundadors Els impulsors varen ser Josep Maria Capdevila Massó, Aleix Serrat Oliveras i Frederic Gómez Pardo, els quals juntament amb divuit persones més, figuren com a fundadors en la carta fundacional , i també varen constituir el primer Patronat de la Fundació, sent el seu primer President, el Sr. Salvador Alemany Parer, Vicepresidents, els Srs. Josep Maria Capdevila Massó i Frederic Gómez Pardo, Secretari el Sr. Jordi Fàbrega Vilà, i Tresorer el Sr. Joan Vergés Prat.
Història Creada el 16 de desembre de 1988, amb l’ànim de lluitar contra la fam en l’àmbit provincial, i contra el malbaratament dels aliments, tasca que ha vingut realitzant des de la seva fundació, amb el treball desinteressat dels voluntaris. Els aliments els dona només a entitats benèfiques (mai a persones o famílies concretes), sempre gratuïtament i procurant una distribució justa. Actualment distribueix uns tres milions de quilos, entre unes cent entitats benèfiques de tota la província, reconegudes legalment, a través de les quals contribueix a la alimentació d’unes 37.000 persones.
Objectius Els dos objectius principals son lluitar conta la fam i contra el malbaratament dels aliments, conscients de que aliments n’hi han més que suficients, però que una tercera part dels que es produeixen no arriben a aprofitar-se. Secundàriament, també realitza en l’àmbit escolar una tasca de formació per conscienciar del problema de la fam, fer un consum responsable i evitar el malbaratament.
Activitats representatives Recaptes d’aliments entre la ciutadania, de les industries agroalimentàries, i de les minves dels supermercats . Distribuir aquests aliments i els que obté de la Unió Europea,entre les entitats benèfiques de la província. Xerrades en molts centres educatius de la província.
Àmbit geogràfic d'actuació Catalunya
Participació en altres organismes Formen part de la associació “Federació Catalana de Bancs dels Aliments” i de la “Federación Española de Bancos de Alimentos” (FESBAL)
Frederic Gómez i Pardo (President)
Joan Jorba i Figueras (Vicepresident)