FUNDACIÓ BARCELONA OLÍMPICA

Nom FUNDACIÓ BARCELONA OLÍMPICA
Adreça Av. de l'Estadi, 60 (Museu Olímpic i de l'Esport Joan Antoni Samaranch)
Codi postal i ciutat 08038 Barcelona
Regió Barcelonès
Telèfon 93 426 06 60
Correu electrònic nperez@fbolimpica.es
Lloc web http://www.fundaciobarcelonaolimpica.es
Director i/o gerent Juli Pernas López
Persona de contacte Núria Pérez i Majoral
Data, creació de la fundació 01/01/1993
Fundadors Ajuntament de Barcelona, Comité Olímpico Español, Administración del Estado -Consejo Superior de Deportes, Generalitat de Catalunya -Secretaria General de l'Esport, J. A. Samaranch.
Objectius La Fundació té com a objectiu específic, entre d'altres de caracter més general, l'establiment, el manteniment i la promoció d'una exposició i d'un centre d'informació permanent i d'investigació, a l'abast del públic, que ofereix una visió global sobre els Jocs Olímpics de Barcelona itot el que van representar. El 21 de mar9 de 2007 es va inaugurar el Museu Olímpic i de l'Esport de Barcelona, a l'Av . de l'Estadi 60, al costat mateix de l'Estadi Olímpic, i la Fundació hi va traslladar la seva seu. Després de la mort de Joan Antoni Samaranch, el Museu va incorporar el nom de Juan Antonio Samaranch a la seva nomenclatura, tot quedant 'Museu Olímpic i de l'Esport Joan Antoni Samaranch'. El Museu Olímpic forma part de la xarxa de museus olímpics internacionals sota la tutela del CIO. L'any 2012 s'inaugura el Centre d'Estudis Olimpics Joan Antoni Samaranch. La Fundació Barcelona Olímpica també és l'encarregada de gestionar i supervisar les instal·lacions i funcions del CEO Samaranch.
Àrees d'activitats Arts i Humanitats - Cultural - Educació - Recerca - Serveis socials
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Afers internacionals - Arts - Ciències Socials - Conservació Patrimoni - Desenvolupament - Difusió Pensament - Esportives - Medi Ambient - Promoció Local
Sectors atesos: serveis socials i salut Gent Gran - Infància - Joventut
Àmbit geogràfic d'actuació Internacional
Pressupost anual 1.800.000,00 €
Participació en altres organismes Coordinadora Catalana de Fundacions, Member of the Olympic Museums Network - Federation Internationale Cinema Television Sportifs .
Sra. Marta Carranza - Ajuntament de Barcelona (Presidenta)
Sr. Alejandro Blanco -Comité Olímpico Español (Vicepresident 1er)
Sra. María José Rienda-Consejo Superior de Deportes-Administració de l'Estat (Vicepresident 2n)
Secretaria General De L'esport - Generalitat De Catalunya -Sr. Gerad Figueras (Vicepresident 3er)