FUNDACIÓ BIBLIOTECA JOSEP PLA

Director i/o gerent Anna Aguiló Miquel, &
Persona de contacte Anna Aguiló i Miquel
Data, creació de la fundació 06/07/1973
Fundadors Antoni Xuclà (President Diputació de Girona), Joan Rutllant (Alcalde Ajuntament de Palafrugell), Pere Pla Casadevall, Josep Vergés Matas, Raimon Noguera Guzmán, Josep Martinell Bruguera, Francesc Gallart Ferrer, Joan Badia Homs, Francesc Alsius Granés, Esteve Bagué Nin
Història Es va fundar l'any 1973, quan el mateix escriptor decidí donar la seva biblioteca particular i crear la Fundació Privada Biblioteca Josep Pla, regida per un Patronat que s'ocupa de la conservació i de facilitar-hi l'accés al públic interessat. L'any 1990 se'n van aprovar els estatuts, i l'abril de 1992 les institucions catalanes es comprometeren a dotar econòmicament l'entitat. Llavors es van començar a dur a terme les activitats pròpies de la Fundació.
Objectius Promoure la lectura i els estudis de l'obra de Josep Pla.
Àrees d'activitats Recerca - Cultural - Educació
Activitats representatives Exposició temporal "Pels camins de l'Empordà. Günter Grass-Josep Pla"Passejades literàries "A peu Pla", Quatre tallers educatius, Atenció consultes Biblioteca i Centre de Documentació.
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Conservació Patrimoni
Àmbit geogràfic d'actuació Estat Espanyol
Pressupost anual 205.860,00 €
Participació en altres organismes Espais Escrits. Xarxa del Patrimoni Literari Català
Miquel Sitjar Serra (President (repres. Generalitat Catal.)
Glòria Cruz Torrellas (Secretària tresorera (repre.Aj.Palaf))
Màrius Lledó Salvador (Vocal (represen. Ajunta. Palafrugell))
Anna Buxó Calzada (Vocal (repre.Consell C.Baix Empordà)
Enric Vilert Butchosa (Vocal (represent. Diputació Girona))