FUNDACIÓ BOSCH I CARDELLACH

Director i/o gerent Joan Brunet Mauri
Persona de contacte Joan Brunet Mauri
Data, creació de la fundació 01/01/1942
Fundadors Alcalde de Sabadell, Gremi de Fabricants de Sabadell, Caixa d’Estalvis de Sabadell
Història La Fundació Bosch i Cardellach va ser creada l’any 1942 en uns moments políticament molt difícils, amb la finalitat de conformar un espai que permetés el diàleg i la relació entre l'avantguarda intel·lectual ciutadana dels anys 40 del segle passat i les noves generacions de pensadors que disposaven de ben poques oportunitats de formació en les institucions acadèmiques del moment. Amb el suport i la protecció del llavors alcalde de la ciutat, Josep Ma. Marcet i Coll, la Fundació va poder-se moure al marge de les estructures fèrries que el règim franquista imposava, i gaudir d'aquesta manera d'un relatiu grau de llibertat d'acció i d'actuació a l'hora de promoure estudis de caràcter local i comarcal, i de mantenir encesa la flama de la promoció de la llengua i de la cultura catalanes. El nom de l’entitat sorgí en memòria de l’historiador sabadellenc Antoni Bosch i Cardellach (1758-1829), metge i arxiver municipal.
Objectius La nostra raó de ser és promoure els estudis locals i comarcals i ser lloc de trobada, de reflexió i de debat dels estudiosos locals i de la ciutadania. Per portar a terme aquests objectius apostem per la dinamització i l'intercanvi de coneixements i d'experiències amb activitats que van des de les conferències als seminaris, passant pels debats i cursos. Convoquem també premis de recerca i publiquem documents inèdits de caràcter local i comarcal d'interès pels estudiosos.
Àrees d'activitats Cultural - Recerca
Activitats representatives Projecte "Sabadell a debat"; sessió inaugural curs 2014-2015: La sortida de la crisi, progrés econòmic, i ambició de país a càrres d'Antoni Castells, Conseller d'Estat de la Generalitat de Catalunya i exposició Les veus del Tèxtil.
Tipus d'activitats Beques i premis - Cursos-Congressos-Conferències - Exposicions - Publicacions - Recerca - Serveis de documentació
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Altres - Arquitectura i Urbanisme - Arts - Ciències Naturals - Ciències Socials - Conservació Patrimoni - Difusió Pensament - Enginyeria - Tecnologia - Filosofia i Humanitats - Medi Ambient
Àmbit geogràfic d'actuació Comarcal
Pressupost anual 211.025,00 €
Participació en altres organismes Coordinadora Catalana de Fundacions, Coordinadora Centres d’Estudis de Parla Catalana, Institut Ramon Muntaner, Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya.
Alcalde de Sabadell- Juli Fernández i Olivares (President)
Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859-Joan B. Casas Onteniente (Vocal)
Gremi de Fabricants de Sabadell-Antoni Monés Farré (Vocal)
Companyia d'Aigües de Sabadell-Enric Blasco Gómez (Vocal)