FUNDACIÓ BOSCH I GIMPERA

Director i/o gerent M. Carme Verdaguer i Montanyà
Persona de contacte Maria Segú i Mestres
Data, creació de la fundació 04/10/1983
Fundadors Universitat de Barcelona, Caixa d'Estalvis de Barcelona, Caixa d'Estalvis de Catalunya i Caixa de Pensions per a la Vellesa i d'Estalvis.
Història La Fundació Bosch i Gimpera fou creada l’any 1983 per la Universitat de Barcelona com a instrument de relació d’aquesta universitat amb la societat. Des del 1996 la Fundació Bosch i Gimpera actua com a Oficina de Transferència de Resultats d’Investigació (OTRI) de la UB, centrant la seva activitat en la promoció i gestió de la transferència de coneixement i tecnologia que es genera en el conjunt de la Universitat de Barcelona. La Fundació Bosch i Gimpera desenvolupa el que s’anomena tercera missió de la Universitat, que consisteix en contribuir a la competitivitat del teixit empresarial i a la millora del benestar social a través de traslladar els coneixements i resultats de l’R+D+I al mercat.
Objectius El seu objectiu és aconseguir que les capacitats cientificotècniques i els resultats de la recerca generats a la Universitat de Barcelona arribin al mercat a través de contractes d’R+D+I, de consultoria i serveis, o bé a través de la protecció, valorització i llicència de patents o de creació de noves empreses basades en el coneixement.
Àrees d'activitats Recerca
Activitats representatives - Recerca per contracte. - Valorització i llicència de patents. - Creació de noves empreses de base tecnològica.
Tipus d'activitats Beques i premis - Recerca - Sensibilització
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Altres - Arts - Ciències de la Salut - Ciències Naturals - Ciències Socials - Conservació Patrimoni - Desenvolupament - Difusió Pensament - Enginyeria - Tecnologia - Esportives - Filosofia i Humanitats - Medi Ambient
Àmbit geogràfic d'actuació Internacional
Pressupost anual 28.800.000,00 €
Participació en altres organismes Coordinadora Catalana de Fundacions La Fundació Bosch i Gimpera participa de xarxes catalanes, estatals i internacionals de transferència de tecnologia.
Joan Elias i Garcia (President)
Joan Corominas Guerín (Vicepresident primer)
Oriol Escardíbul Ferrà (Vicepresident segon)
Belèn Noguera de la Muela (Secretària Patronat)