FUNDACIÓ CAMPUS ARNAU D'ESCALA

Persona de contacte Lluís Marroy Molina
Data, creació de la fundació 01/01/2001
Fundadors Generalitat de Catalunya, Universitat de Girona i Fundació Drissa
Història L'origen del Campus Arnau d'Escala cal situar-lo al voltant de l'any 1999 quan, fruit de !'ímpetu i l' esforç de diverses personalitats de Girona, es decideix constituir una plataforma que reuneixi el personal investigador de la Universitat de Girona amb els agents deis Serveis Socials de la província per tal de generar projectes de recerca i de formació orientats a la innovació i millora de la qualitat assistencial vers els col·lectius més desafavorits. És així com el 6 de setembre de 1999, en el marc del Consorci Sant Gregori, se signa un primer conveni entre Josep Maria Nadal i Farreras (Rector de la Universitat de Girona), Xavier Soy i Soley (Delegat del Govern de la Generalitat de Catalunya a Girona), Joaquim de Toca i de Ciurana (President del Consorci Sant Gregori) 1 Joan Bosch i Roura (President de la Fundació Drissa). L'objecte d'aquest conveni fou "establir un marc de col·laboració estable entre la Universitat de Girona, les díverse5 delegacions territorials de l'administració de la Generalitat de Catalunya a Girona en matèria de discapacitat i d'envelliment, e Consorci Sant Gregori i la Fundació Drissa, pel que fa als aspectes de formació, recerca i desenvolupament tecnològic en el5 àmbits esmentats". Posteriorment, el 21 de desembre de 2001, se signa la carta fundacional que donaria pas, com a entitat de ple dret, a la Fundació Campus Arnau d'Escala, esdevenint-ne els patrons nats, la Generalitat de Catalunya, la Universitat de Girona i la Fundació Drissa.
Objectius la Fundació Campus Arnau d'Escala té com a missió aprofitar al màxim el capital humà investigador i el coneixement existent en l'àmbit universitari i professional, per fer recerca i investigació bàsica i aplicada en els camps deis serveis socials sociosanitaris i transferir-ne els resultats obtinguts a l'aplicabilitat diària de la intervenció social, amb especial orientació a dotar de consistència tecnico-científica el disseny, la implementació i l'avaluació de les polítiques públiques en aquests àmbits
Àrees d'activitats Assessorament - Formació - Recerca aplicada - Transferència de coneixement
Activitats representatives Projecte Europeu "Raising the Rights of Elderly People and Elderly Care Service to the EU Standards" - Promoció del model "Valoració geriàtrica integral" - Realització d'Estudis d'Impacte Socioeconòmic i anàlisi del retorn social de la inversió.
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Ciències de la Salut - Ciències Socials - Desenvolupament - Difusió Pensament - Ètica aplicada a la Intervenció Social - Filosofia i Humanitats - Formació Continuada - Promoció Local - Religió
Sectors atesos: serveis socials i salut Discapacitats - Família - Gent Gran - Infància - Joventut - Pobres - Polítiques socials locals - Salut Mental
Àmbit geogràfic d'actuació Internacional
Pressupost anual 168.544,00 €
Participació en altres organismes Coordinadora Catalana de Fundacions EASPD (European Association of Service Providers for Persons with Disabilities).
Universitat de Girona
Fundació Drissa