FUNDACIÓ CARTA DE LA PAU DIRIGIDA A L'ONU

Director i/o gerent Ivan Pera Itxart
Persona de contacte Ivan Pera Itxart
Data, creació de la fundació 01/01/2002
Fundadors Josep M. Forcada, Jordi Cussó, Diego López, Maria Viñas, Josep Lluís Socías, Juan Miguel González
Història La Carta de la Pau dirigida a l'ONU és un document escrit per un grup de persones amb una gran inquietud en el treball per la pau. Consta d'una introducció, deu punts i una postdata que assenyalen uns principis sobre els que es pot fonamentar una pau sòlida, duradora i realista. Es va presentar públicament i per primera vegada a Barcelona, el 22 d'abril de 1993. Des d'aleshores, s'ha difós per més de 80 països de tot el món, recollint milers d'adhesions signatures i testimonis d'institucions i personalitats que treballen sense descans en favor de la pau. Al voltant de la Carta de la Pau dirigida a l'ONU han anat sorgint una sèrie de iniciatives tant per a la seva promoció i difusió, com per treballar i aprofundir en el seu contingut de manera interdisciplinària, en diferents fòrums, seminaris, cursos i aules universitàries. L’any 2002 es va crear la Fundació Carta de la Pau dirigida a l'ONU.
Objectius La missió de la Fundació Carta de la Pau dirigida a l'ONU és pacificar entorns: treballem per construir entorns de pau i convivència. Treballem per desenvolupar alguns dels factors constitutius d'una pau duradora: la gestió dels ressentiments, el lideratge ètic, desarmar la història, el diàleg, el desenvolupament de la democràcia, la reconciliació. I ho fem a través de la investigació, de la formació, de la sensibilització i de l'acció social per la convivència i la pau.
Àrees d'activitats Cultural - Educació - Recerca - Serveis socials
Activitats representatives Vitamina Programa Lideratge ètic i transformació social al barri de La Mina ( acció social); Congressos Edificar la Pau al segle XXI (2012 Barcelona, 2014 Bogotá, 2017 Santiago de los Caballeros, República Dominicana- investigació); Postgrau en cultura de la pau, cohesió social i diàleg intercultural: aplicacions pràctiques ( vuitena edició, amb la Universitat de Barcelona-IL3).
Tipus d'activitats Cursos-Congressos-Conferències - Projectes cooperació i desenvolupament - Publicacions - Recerca - Sensibilització - Serveis socials
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Afers internacionals - Ciències Socials - Desenvolupament - Filosofia i Humanitats - Formació Continuada
Sectors atesos: serveis socials i salut Dones - Gent Gran - Joventut
Àmbit geogràfic d'actuació Internacional
Pressupost anual 165.000,00 €
Participació en altres organismes Coordinadora Catalana de Fundacions Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS); Asociación Española de Investigación para la Paz (AIPAZ); International Peace Bureau (IPB).
Jordi Cussó Porredón (President)
Francesc Torralba Roselló (Vicepresident)
Maria Viñas Pich (Secretària)
David Martínez García (Vocal)