FUNDACIÓ CARULLA

Persona de contacte Jordi Quer
Data, creació de la fundació 01/01/1973
Fundadors Lluís Carulla i Canals, Maria Font Bernaus
Història Cultura, país, educació i compromís. Aquests són els principals motors que mouen la Fundació Carulla, nascuda l’any 1973 i anteriorment anomenada Fundació Jaume I i Fundació Lluís Carulla. Els seus impulsors, Lluís Carulla i Canals i la seva esposa, Maria Font, enamorats de la llengua i la cultura catalanes, van voler defensar-les i promoure’n l’ús per mantenir-les vives en un moment que eren silenciades per la repressió franquista. Avui, des de les noves generacions, la fundació treballa per transformar persones i comunitats a través de la cultura i l’educació. La cultura té un efecte transformador pel simple fet d’existir. I aquesta és l’essència de MUTARE, el projecte més recent de la Fundació Carulla, un espai de trobada i cocreació d’activistes culturals transformadors. Entre les seves iniciatives més emblemàtiques, a més, trobem el premi Lluís Carulla d’emprenedoria cultural per fer possibles idees i projectes transformadors. També destaquen uns premis on, des de fa 40 anys, l’escola catalana és la protagonista absoluta: els Baldiri Reixac; l’impuls al món del lleure a través dels Premis d’Educació en el Lleure i la diversitat cultural dels Premis Francesc Candel. Paral·lelament, l’editorial Barcino, la gran casa dels clàssics del segle XXI, reivindica des de fa més de nou dècades el llegat del país posant en valor els clàssics per l’educació contemporània i apostant per les traduccions a l’anglès, l’alemany i castellà. Pel que fa al Museu, la seu de la fundació en el món rural, és una iniciativa que té com a eix central l’educació en la sostenibilitat.
Objectius La Fundació Carulla treballa per transformar persones i comunitats a través de la cultura i l’educació per construir una societat més oberta, cohesionada, amb esperit crític i generadora d’oportunitats.
Àrees d'activitats Llengua - Societat - Cultural - Educació
Activitats representatives Premi Lluís Carulla, Premis Baldiri Reixac, Mutare, Editorial Barcino, Museu de la Vida Rural, Premis d’Educació en el Lleure
Tipus d'activitats Ajuts individuals família - Ajuts projectes-entitats - Beques i premis - Exposicions - Publicacions
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Altres - Conservació Patrimoni - Dansa - Literatura-edicions - Lleure