FUNDACIÓ CASA ASIL DE SANT ANDREU DE PALOMAR

Director i/o gerent Anna Nerín i Abad
Persona de contacte Josep Soler Llompart
Data, creació de la fundació 01/01/1866
Fundadors Sr. Rector de la parròquia de Sant Andreu (President), Alcalde de Sant Andreu, Sr. Ramon Planas i Sr. José Brossa (propietari). Dades extretes de l'escriptura pública del registre de la fundació en referència al seu origen de data 1866.
Història La Fundació Casa Asil de Sant Andreu del Palomar és una Fundació Privada fundada a l'any 1865. que ofereix serveis d'atenció a les persones grans des dels seus orígens i que des de 1879 ofereix serveis d'educació als infants i joves. Guardonada l'any 1990 amb la Creu de Sant Jordi, aquesta Fundació, i recent complerts els seus primers 150 anys d'existència, es caracteritza per compartir espais i activitats entre la Residència i el Centre de Dia de la Casa Asil i l'Escola Sagrada Família, sent tots els serveis titularitat de la Fundació. Avui per avui 150 persones grans viuen a la residència, 40 assisteixen al centre de dia i més de 1.300 alumnes aprenen a ser bones persones a l'escola en els nivells d'infantil, primària, secundària i batxillerat.
Objectius 1. Atenció integral a la gent gran amb els serveis de residència assistida i centre de dia d'estada diürna basada en un model d'atenció centrat en la persona. 2. Educar a un total de 1.350 infants i joves mitjançant l'escola de formació reglada infantil, primària, secundària i de batxillerat.
Àrees d'activitats Educació - Serveis socials
Activitats representatives 1. Redacció i posada en marxa del projecte plurienal "Com a Casa" 2. Creació de la primera unitat de convivència al servei de residència en el marc del projecte "Com a casa". 3. Impulsors d'un treball de recerca aplicada en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona al voltant de la transformació d'equips cap al model d'atenció centrat en la persona i en el marc del mateix projecte.
Tipus d'activitats Ensenyament - Serveis socials
Sectors atesos: serveis socials i salut Gent Gran
Àmbit geogràfic d'actuació Espanya
Pressupost anual 10.425.000,00 €
Participació en altres organismes Coordinadora Catalana de Fundacions, Federació Catalana d'Entitats sense Ànim de Lucre, Federació Catalana de Voluntaris, Projecte Radars (Ajuntament de Barcelona).
Rd. Mn. Josep Soler i Llopart (President)
Sr. Pere Padró i Hernandez (Vicepresident 1r)
Sra. Maria Padró i Hernandez (Vicepresident 2n)
Sr. Francesc Xavier Bota i Ill (Secretari)