FUNDACIÓ CATALUNYA-LA PEDRERA

Director i/o gerent Marta Lacambra
Persona de contacte Carles Ribas
Data, creació de la fundació 01/01/2013
Fundadors Fundació Universitària del Bages, Diputació de Tarragona, Diputació de Barcelona, Xarxa Custòdia del Territori, Fundació Banc dels Aliments, Fundació Lluita contra la SIDA, Fundació Futbol Club Barcelona, Fundació Joan XXIII i Òmnium Cultural.
Història És el resultat de la transformació de Caixa d’Estalvis de Catalunya, Tarragona i Manresa en fundació especial i posterior fusió per absorció amb les antigues Fundació Caixa Catalunya, Tarragona i Manresa, FP, Fundació Caixa Tarragona, FP i Fundació Caixa Manresa, FP.
Objectius Foment i desenvolupament de la cultura i la divulgació de l’art i la ciència;la gestió i administració d’obres assistencials, la sostenibilitat ambiental, coadjuvar a la inclusió social així com promoure la investigació científica.
Àrees d'activitats Cultural - Medi Ambient - Recerca - Salut (hospitalària) - Serveis socials
Activitats representatives Exposicions i altres activitats culturals. Programa Viure i Conviure. Programa joves i ciència. Ajuts universitaris. Protecció i conservació del patrimoni natural i del paisatge.
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Altres - Arquitectura i Urbanisme - Arts plàstiques - Conservació Patrimoni - Desenvolupament - Música - Protecció i conservació
Sectors atesos: serveis socials i salut Addiccions - Centres ocupacionals - Discapacitats - Exclusió social - Família - Gent Gran - Immigració - Inserció laboral - Joventut - Malalts mentals
Àmbit geogràfic d'actuació Catalunya
Pressupost anual 27.400.000,00 €
Participació en altres organismes Coordinadora Catalana de Fundacions, Consejo Internacional de Museos(ICOM),Xarxa Custòdia del Territori, Unión Internacional para la Conservación de la Naturaleza (UICN),Red Eurosite,Mountain Forum,Red Española de Microcrédito,Ferderación Europea de Banca Ética y Alternativa (FEBEA),Red Europea de Microfinanzas, Consell de Benestar Social de l'Ajuntament de Barcelona, Agència de Cooperació Catalana al Desenvolupament(ACC),The Internacional Consortium Intergenerational Programmes (ICIP), Homeshare Internacional.
Germán Ramón-Cortés Montaner (President)
Jaume Ciurana Llevadot -Diputació de Barcelona- (Vocal)
Joan Piñol Mora- Diputació de Tarragona- (Vocal)
Pere Casals Perramon- Fundació Universitària del Bages- (Vocal)