FUNDACIÓ CENTRE D'HIGIENE MENTAL ORIENTA

Director i/o gerent Alfons Icart
Persona de contacte Alfons Icart, Josefina Martí
Data, creació de la fundació 01/01/1974
Fundadors Montserrat Palau i Pujol.
Història La Fundació es va crear el 14 de novembre de 1974, amb el nom de Centre d'H. M. Orienta. L'any 1990 el Servei Català de la Salut hi va confiar la gestió del Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil Sant Boi Gavà el Prat. L'any 1998 van posar en marxa el primer hospital de dia per a adolescents, sectoritzat i integrat en la comunitat de Gavà, i l'any 2000 es comença a gestionar el Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil de l'Hospitalet de Llobregat.
Objectius Atendre i prevenir la salut mental de la població infantil i juvenil i familiar. Oferir docència i recerca entre els professionals que atenen la població infantil i juvenil.
Àrees d'activitats Salut (hospitalària) - Recerca - Serveis socials
Activitats representatives Programa d'atenció al nen maltractat. Dividir l'equip en tres subequips, per apropar l'atenció a la població. Cursos de docència per a professionals de la salut.
Tipus d'activitats Recerca - Serveis de documentació - Cursos-Congressos-Conferències - Prevenció - Publicacions - Assistència Sanitària
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Ciències de la Salut
Sectors atesos: serveis socials i salut Joventut - Infància - Família
Àmbit geogràfic d'actuació Internacional
Pressupost anual 3.423.679,42 €
Participació en altres organismes FORUM (Membre fundador).
12 patrons
Data de registre 30/04/1998