FUNDACIÓ CENTRE D'INFORMACIÓ I DOCUMENTACIÓ INTERNACIONALS A BARCELONA (CIDOB)

Nom FUNDACIÓ CENTRE D'INFORMACIÓ I DOCUMENTACIÓ INTERNACIONALS A BARCELONA (CIDOB)
Adreça Elisabets, 12
Codi postal i ciutat 08001 Barcelona
Regió Barcelonès
Telèfon 933026495
Fax 933022118
Correu electrònic tjimenez@cidob.org
Director i/o gerent Josep Ribera i Francesca Munt
Persona de contacte Tania Jimenez
Data, creació de la fundació 23/01/1979
Fundadors Joan Majó Cruzate, Emili Giralt Raventós, José Tablada Rodríguez, Ramón Víctor Surribas García, Felip Lorda Alaiz, Manuel Font Altaba, Helena Ferrer Mallol, Jordi Maragall Noble, Josep M. Castellet Díaz de Cossio, Antoni Pelegrí Partegás, Joan Clavera Monjonell, Gabriel Ferrater Pascual, Josep Laporte Marugán, Josep M. Socias Humbert, Pere Duran Farell, Josep Miquel Abad Silvestre, Juan Casañas Guri, Joan Sardà Ferrer, Josep Andreu Abelló, Javier Lentini Marugán, Antoni Badia Margarit, Agustí de Semir Rovira, Marta Ángela Mata Garriga, Sigfrido Blume Plaza i Josep Benet Morell.
Història Des del moviment de cooperació internacional Agermanament el 1970 s'inicià un centre d'informació i documentació sobre el Tercer Món (CIDOB-TM) que el 1973 fou legalitzat com a associació i el 1979 s'escripturà com a fundació privada amb la finalitat de crear uns serveis que contribueixin a l'obertura internacional de la societat, i que compta des del començament amb el suport d'entitats públiques.
Objectius Centre de recerca, formació, documentació i divulgació sobre les relacions internacionals i la cooperació per al desenvolupament. Les àrees geogràfiques prioritàries són: Amèrica Llatina, Mediterrània-món àrab, Àfrica subsahariana, Europa de l'Est i l'antiga URSS.
Àrees d'activitats Educació
Tipus d'activitats Cursos-Congressos-Conferències - Projectes de cooperació i desenvolupament - Publicacions - Recerca - Serveis de documentació
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Afers internacionals - Ciències Socials - Desenvolupament
Àmbit geogràfic d'actuació Internacional
Pressupost anual 4.363.017,30 €
Participació en altres organismes Associació de Publicacions Periòdiques En Català (APPEC), Asociación de Revistas Culturales Española (ARCE), Associació Europea d'Estudis sobre Centre Amèrica i el Carib (ASERCCA), Consejo Español de Estudios Iberoamericanos (CEEI), Centro Español de Relaciones Internacionales (CERI), Consell Municipal de Benestar Social, Coordinadora d'ONG para la Cooperación al Desarrollo, European Association of Development Research and Training Institutes (EADI), European Network on International Relations and Area Studies (EINIRAS), Xarxa de Centres de Recerca en Temes de Relacions Internacionals i Polítiques Exteriors centrat en l'espai Euromediterrani (EUROMESCO), Fed. Catalana d'ONGs, Federación Española de Sociedades de Archivística y Documentación sobre América Latina (FESABID), Grup d'experts de l'Institut d'Estudis de Seguretat de la Unió Europea Occidental, International Peace Research Association (IPRA), Latin America Society Association (LASA), Xarxa de Centres de Documentació sobre l'espai Mediterrani (MEDGATE), Xarxa Europea de Documentació i Informació sobre Amèrica Llatina (REDIAL), Societat Catalana de Documentació i Informació (SOCADI), Xarxa de Centres de Recerca i Docència sobre l'espai Euromediterrani (STRADEMED).
Ministerio de Asuntos Exteriores
Ministerio de Defensa