Nom FUNDACIÓ CIPRIANO GARCÍA-ARXIU HISTÒRIC DE LA COMISSIÓ OBRERA NACIONAL DE CATALUNYA
Adreça Via Laietana, 16
Codi postal i ciutat 08003 Barcelona
Regió Barcelonès
Telèfon 934812707
Correu electrònic arxiu@ccoo.cat
Director i/o gerent Angel Rozas Serrano
Data, creació de la fundació 01/01/1992
Fundadors Comissió Obrera Nacional de Catalunya.
Història La Fundació Cipriano García-Arxiu Històric de la CONC es va posar en marxa a final de 1990 i es va inaugurar el novembre de 1992. D'aleshores ençà ha aconseguit recuperar un patrimoni documental important, que fins ara estava dispers per la geografia catalana.
Objectius Recuperació de la memòria històrica del moviment obrer i de la resta de moviments socials catalans durant el període franquista. Recuperació, classificació, ordenació i inventari de la documentació recollida, per difondre-la i facilitar-ne la consulta als investigadors socials i a la ciutadania en general.
Àrees d'activitats Cultural - Recerca
Activitats representatives Publicació de la Guia de l'Arxiu. Creació del projecte "Biografies Obreres. Fonts orals i militància sindical (1939-1978)". Diverses exposicions i actes culturals.
Tipus d'activitats Publicacions - Cursos-Congressos-Conferències - Beques i premis - Exposicions - Recerca
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Ciències Socials - Conservació Patrimoni
Àmbit geogràfic d'actuació Catalunya
Pressupost anual 110.553,41 €
Participació en altres organismes Arxiu Nacional de Catalunya, Associació d'Arxivers de Catalunya, Red de Archivos Históricos de CC.OO de España.
Angel Rozas Serrano (president)
Javier Tébar Hurtado (secretari)
César López Sánchez (tresorer)
Alfons Labrador Tames (vocal)