FUNDACIÓ CONCÒRDIA FARMACÈUTICA

Lloc web http://www.concordiafarmaceutica.cat
Persona de contacte Manuel Subirà i Rocamora
Data, creació de la fundació 01/01/1997
Fundadors Manuel Subirà i Rocamora, Joan Uriach Marsal, Consell del Col.legis de Farmacèutics de Catalunya i Facultat de Farmàcia (UB)
Història Fundada el 1998 per un grup de farmacèutics preocupats per la dispersió i la destrucció del patrimoni històric del seu exercici professional. La seva crida va ser corresposta per totes les institucions i organismes, públics i privats, relacionats amb la farmàcia, que s'avingueren a integrar un representant seu en el Patronat, de manera que la "Concòrdia Farmacèutica" pot ser considerada com la primera entitat que ha aconseguit posar d'acord les voluntats i els esforços dels diversos estaments farmacèutics de Catalunya, en una acció conjunta per fer realitat, en el seu àmbit professional, la frase "qui té cura de les arrels assegura el seu futur". Després de signar-se l'acta fundacional i de constituir-se el Patronat, es va fer la presentació pública de la Fundació en un solemne acte acadèmic que tingué lloc el dia 12 de març del 1998, a l'Aula Magna de la Facultat de Farmàcia, presidit pel Rector de la U.B. i el Conseller de Cultura de la Generalitat, acompanyats pel Secretari General del Dep. de Sanitat i S.S., pel President de la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya, pel President del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya i pel Degà de la Facultat de Farmàcia.
Objectius - Contribuir a la conservació del patrimoni històric de la farmàcia catalana. - Censar, catalogar i, si és el cas, adquirir tota mena d'elements relacionats amb l'exercici farmacèutic en les seves diverses vessants. - Promoure la investigació i la recerca en relació amb la història de la farmàcia a Catalunya. - Potenciar el Museu de la Farmàcia Catalana de la UB .
Àrees d'activitats Cultural - Recerca
Activitats representatives Inventariar especialitats farmacèutiques antigues en la base de dades "PHARMAKOTEKA"
Tipus d'activitats Cursos-Congressos-Conferències - Exposicions - Publicacions - Recerca - Serveis de documentació
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Ciències de la Salut - Conservació Patrimoni