FUNDACIÓ CULTURAL HOSTAFRANCS

Director i/o gerent Mercè Velilla Ramos
Persona de contacte Mercè Velilla Ramos Salamí i Gay
Data, creació de la fundació 01/01/2000
Fundadors Provincia Tarraconense de la Compañía de Jesús.
Història La Fundació Cultural Hostafrancs va ser constituïda el 12 d'abril de 1984 com a integració de dues escoles (l'Escola Tècnica Professional d'Hostafrancs i l'Escola Montserrat-Xavier) i l'Ateneu Montserrat amb el fi de continuar i actualitzar l'obra educativa i cultural des de començament de segle a Hostafrancs, sota l'impuls de la Companyia de Jesús. Les activitats escolars del Centre Montserrat Xavier i de l'Escola Tècnica Professional d'Hostafrancs es van fusionar l'any 1994 i formen l'actual Escola Joan Pelegrí.
Objectius Continuació i actualització de l'obra educativa i cultural de caràcter cristià desenvolupada a Hostafrancs impulsada per la Companyia de Jesús, dirigida a la formació i el desenvolupament de la persona humana per fer-la conscient de la seva responsabilitat
Àrees d'activitats Cultural - Esport - Serveis socials
Activitats representatives Ensenyament reglat de les etapes d'Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius i no reglat: cursos ocupacionals. PQPI, Activitats esportives: aprenentatge, perfeccionament d'activitats aquàtiques, fitness i sauna. Alfabetització i activitats formatives d'ajuda a immigrants magribins. Grup de reconstrucció i divulgació històrica romana BARCINO ORIENS.
Tipus d'activitats Activitats de lleure - Ajuts individuals família - Art i espectacles - Beques i premis - Ensenyament - Esport - Projectes cooperació i desenvolupament - Publicacions
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Ciències Socials - Esportives - Lleure - Religió
Sectors atesos: serveis socials i salut Centres ocupacionals - Discapacitats - Immigració - Inserció laboral
Àmbit geogràfic d'actuació Local