FUNDACIÓ DEMOCRÀTES DE CATALUNYA

Adreça C/ Calàbria, 149, entl. 2a
Codi postal i ciutat 08025 Barcelona
Regió Barcelonès
Objectius La FUNDACIÓ DEMÒCRATES DE CATALUNYA té per objecte: a) Difondre el pensament i l'obra política, econòmica, social i cultural d'aquelles persones que, com la generació de DEMÒCRATES DE CATALUNYA, l'han basat en la defensa de la llibertat, l'humanisme i personalisme comunitari, la fraternitat, la democràcia, la justícia social, i l'assoliment d'un Estat català independent. b) Promoure, a nivell Internacional, la defensa de la llibertat, la democràcia, la justícia social i l'autodeterminació dels pobles, així com la projecció dels Països de cultura i llengua catalana. c) Estimular l'estudi de la realitat política, econòmica, social i cultural dels Països Catalans i d'Europa, en especial de l'àrea Euro Mediterrània així com el desenvolupament del seu pensament. d) Establir col?laboracions amb d'altres ?think tanks? tant dels Països Catalans com a nivell internacional. e) Preservar la documentació significativa generada pels hereus històrics d'en Manel Carrasco i Formiguera, així com la de Demòcrates de Catalunya al llarg de la seva història, i treballar en la preservació i la defensa de la memòria històrica dels qui van ser víctimes de la guerra civil i la repressió franquista, tot promovent la justícia per a aquestes persones mitjançant qualsevol dels mitjans permesos per la llei. f) Impulsar, fomentar i vetllar pel correcte desenvolupament dels tres pilars bàsics de la Fundació: ? Llibres i Esdeveniments: la biblioteca de l'arxiu de la Memòria històrica, la creació i edició de publicacions en qualsevol format, l?organització del Campus Demòcrata, i qualsevol acte destinat a l'acompliment dels objectius fundacionals. Així com l?organització de cursos, conferències, col?loquis, congressos, seminaris i jornades d'estudis sobre la realitat política, econòmica, social i cultural dels Països Catalans i la Unió Europea. ? Fòrum Carrasco i Formiguera: el ?think tank? o 'dipòsit d'idees' de la Fundació, que inclou: > Nucli de Pensament, encarregat del desenolupament del 'Decàleg Demòcrata', que incorpora la Missió, Visió i Valors de Demòcrates de Catalunya, així com les Ponències Ideològiques i Programes adherits (ex.: Premis Carrasco i Formiguera, medalla d'honor, etc.). > Ajuda i suport a les persones físiques o jurídiques públiques o privades que comparteixin els seus objectius, a través de subvencions, beques, encàrrec d'estudis i qualsevol altra forma permesa per la llei. > Relacions Internacionals amb d'altres Fundacions de Partits Polítics d'interès. > Les conferències de Demòcrates en que els ponents són experts de rellevància social, i on s'exposen els posicionaments del Partit en termes de país i/o tendències de futur per alimentar les línies d'activitat política. ? Planeta Blau, el 'do tank' o 'dipòsit d'accions? de la Fundació, que inclou el 'Challenge Demòcrata' o el 'Programa Causes Demòcrates', eines d'activació d?iniciatives i projectes originats en les necessitats de la ciutadania: 1) Connectar el Partit amb el ciutadà i les entitats socials/cíviques del territori; 2) Recuperar l'interès social per la política i fomentar-hi la participació activa de les persones; 3) Oferir resultats tangibles i mesurables per a les campanyes polítiques del Partit; Identificar i posar en valor el talent; 4) Prioritzar els projectes que respectin la sostenibilitat del medi, així com els propis de l'Economia Circular. 5) Facilitar la creació d'ocupació estable i de qualitat, des d'una palanca que vol ser referent a l'entorn de l'Economia Col?laborativa pel Bé Comú. 6) Fomentar el municipalisme com a espai de participació política democràtica més propera a la ciutadania. 7) Fomentar l'ús social del català.
Mercè Jou Torras (Presidenta)
Arcadio Navarro Cuartiellas (Vicepresidenta)
Albert Latorre Saumoy (Secretari)
Francesc Xavier Echeverria Noci (Tresorer)