FUNDACIÓ FAMÍLIA I BENESTAR SOCIAL

Telèfon 935520921
Correu electrònic info@fibs.cat
Lloc web http://www.fibs.cat
Director i/o gerent Josep M. Puig i Puigdomènech (Vicepresident), Alfons Thió i Ordis
Persona de contacte Josep M. Puig i Puigdomènech
Data, creació de la fundació 01/01/1987
Fundadors Francesc Borrell i Mas, Antoni Bascompte i Barlabé, Pilar Malla i Escofet, Frederic Torralba i Sais, Enric Mañosa i Barrera, M. Assumpció Thió i de Pol, Gonçal Coll i Vinent, Josep Ignasi Thió i de Pol.
Història Data constitució: 9/12/1987. Ajuts al desenvolupament a barris en exclusió social (La Mina, Sant Adrià del Besòs. Camp Clar, Tarragona. Gornal, L’Hospitalet de Llobregat). 1988. Constitució de la Comissió d’habitatge per facilitar préstecs a persones sense sostre amb pocs recursos. 1991. Inauguració de la “Llar La Mercè” 20 places residencials i 15 places de Centre de Dia al Barri Gòtic de Barcelona. 1992. Inici de la 1ª promoció d’habitatges socials a Vilafranca del Penedès. 2000. Adjudicació dels primers 76 habitatges de lloguer a la ciutat de Barcelona. Historial: Promocions d' HPO a 60 municipis de Catalunya. 450 Pisos de lloguer social gestionats per la Fundació. 20 pisos destinats a persones/famílies en risc d’exclusió (amb col·laboració amb Càritas Barcelona). La Llar La Mercè amb 25 places residencials i 20 de Centre de Dia treballant en xarxa amb les entitats socials i sanitàries del barri, i els Serveis Socials de l’Ajuntament de Barcelona.
Objectius Continuar la tasca de promoció d’habitatges socials i trobar fórmules de finançament. Ampliar l’estoc d’ Habitatges de lloguer (tant en la línia de pocs recursos però solvent, com en la línia de risc d’exclusió) Ampliar l’ activitat de la Llar La Mercè i trobar fórmules d’apadrinament que ens permetin ampliar els serveis al barri.
Àrees d'activitats Salut (hospitalària) - Serveis socials
Activitats representatives Adjudicació de la 1a fase d'Habitatges al barri Santfeliu de l'Hospitalet de Llobregat amb 50 pios de lloguer i 32 pisos de venda. Assumir la gestió directa de l'estoc de pisos de lloguer
Tipus d'activitats Serveis socials
Sectors atesos: serveis socials i salut Família - Gent Gran
Àmbit geogràfic d'actuació Catalunya
Pressupost anual 11.695.300,00 €
Participació en altres organismes Coordinadora Catalana de Fundacions,COHABITAC, Associació de Fundacions privades sense ànim de lucre per l’habitatge social.
Francesc Borrell i Mas (President d'Honor)
Josep M. Gasol i Magriñà (President)
Josep M. Puig Puigdomènech (Vicepresident executiu)
Joan M. Solà i Franquesa (Secretari)