FUNDACIÓ FOOD CULTURA

Persona de contacte Antoni Miralda
Data, creació de la fundació 01/01/2006
Fundadors Antoni Miralda Bou, Montserrat Guillén Pijoan
Història La idea FoodCultura neix a l'entorn del treball realitzat per Antoni Miralda des dels anys seixanta i especialment del Food Pavilion de la Expo 2000 de Hanover, muntatge que va servir de laboratori creatiu per desenvolupar el concepte FoodCultura i crear l'Assosiació i actualment Fundació FoodCulturaMuseum.
Objectius La creació d'un arxiu viu i interactiu, un punt de trobada on des de les seves col·leccions es pugui investigar, presentar, preservar i conjugar totes les dimensions culturals del menjar, des del ritual, la memòria culinària, la ciència, la tradició oral, l'art i el pensament, la pedagogia, la cunia i la gastronomia, les controvèrsies sobre alimentació i nutrició.
Àrees d'activitats Cultural - Recerca
Activitats representatives Sabores y Lenguas: Sao Paulo - 27ª Biennal de Sao Paulo Food on Wheels per Cerveses Mortiz - Fòrum Gastronòmic Girona / BCN Degusta Sabores y Lenguas: Montevideo - Centro Cultural de España
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Altres - Arts plàstiques - Conservació Patrimoni - Dansa - Difusió Pensament - Filosofia i Humanitats - Literatura-edicions - Promoció Local
Àmbit geogràfic d'actuació Internacional