FUNDACIÓ GIRO CENTRE TECNOLÒGIC

Director i/o gerent Xavier Flotats, Xavier Flotats
Persona de contacte Gloria Martinez
Data, creació de la fundació 01/01/2000
Fundadors Ajuntament de Mollet del Vallès, Institut de Recerca i Tecnologies Agroalimentàries (IRTA), Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya
Història La Fundació té per objecte promoure, fomentar, donar suport i col·laborar en tota mena d' activitats, projectes o estudis aplicables, fonamentalment en l' àmbit de la comunitat catalana, tant en el seu desenvolupament com en la seva posada en marxa i explotació, que estiguin relacionats amb l' Àrea de Medi Ambient, per tal que pugui contribuir d' aquesta manera a millorar la qualitat de vida de la nostra societat. Sota aquest esperit, la Fundació impulsà, en el 2005, la creació i consolidació d’un centre de recerca i desenvolupament tecnològic en l’àmbit de la gestió dels residus orgànics, el GIRO CT (Gestió Integral de Residus Orgànics Centre Tecnològic).
Objectius Contribuir, a través de la recerca, el desenvolupament tecnològic i serveis d’assessoria, a la millora dels sistemes de gestió i tractament de residus orgànics i, en general, al desenvolupament sostenible dels sectors productius i a la qualitat ambiental del territori a nivell mundial i ser referent en el context de clima mediterrània per la seva especificitat
Àrees d'activitats Educació - Medi Ambient - Recerca
Activitats representatives -Avaluació de residus orgànics com recurs agronòmic i/o energètic -Avaluació de processos de tractament a escala laboratori, pilot i industrial, a través de la recerca i desenvolupament tecnològic per contracte o finançament públic. -Assessorament sobre tecnologies, mètodes organitzatius, plans i programes de gestió.
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Altres
Àmbit geogràfic d'actuació Internacional
Pressupost anual 1.182.994,00 €
Josep Monràs Galindo (President)