FUNDACIÓ INSTITUT DE BIOENGINYERIA DE CATALUNYA (IBEC)

Nom FUNDACIÓ INSTITUT DE BIOENGINYERIA DE CATALUNYA (IBEC)
Adreça C/ Baldiri i Reixac, 10-12, 2a planta
Codi postal i ciutat 08028 Barcelona
Regió Barcelonès
Telèfon 93 403 97 06
Correu electrònic dbadia@ibecbarcelona.eu
Lloc web http://www.ibecbarcelona.eu
Director i/o gerent Josep Samitier i Martí (Director)
Persona de contacte David Badia Prat (Gerent)
Data, creació de la fundació 29/12/2005
Fundadors Generalitat de Catalunya, Universitat de Barcelona, Universitat Politècnica de Catalunya.
Història L' IBEC és un institut de recerca creat l'any 2005 amb seu a Barcelona i promogut per la Generalitat de Catalunya, UB i UPC. Té l’objectiu d’esdevenir un centre de recerca d’excel·lència, en la frontera de l’enginyeria i les ciències de la vida per generar nou coneixement integrant els àmbits de la nanomedicina, la biotecnologia, l’enginyeria tissular o l’aplicació de les tecnologies de la informació a la salut, contribuir-ne amb els resultats a millorar la qualitat de vida i la salut, a més de crear riquesa en la societat.
Objectius -Impuls de la recerca en bioenginyeria al més alt nivell internacional. -Promoció de la recerca multidisciplinar, a fi d’aglutinar massa crítica suficient dedicada a la investigació, que permeti la transferència eficient de coneixements i aplicacions entre investigadors i sectors empresarials. -Impuls de la docència i la transferencia de coneixements , tècniques i tecnologies en disciplines en les quals té incidencia la Bioenginyeria. -Establiments de col·laboracions entre Fundació i sectors industrials i les institucions sanitàries amb l’objecte de fomentar la competitivitat del sector, afavorint la innovació i la formació en àmbits emergents de la bioenginyeria. - Organització de trobades científiques nacionals i internacionals, oferint serveis especialitzats i productes a la comunitat científica.
Àrees d'activitats Recerca - Salut (hospitalària)
Activitats representatives Projectes de recerca, contractes amb empreses, unitats mitxes público-privades, serveis, organització de simposis, seminaris científics, disseminació de la ciència.
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Ciències de la Salut - Enginyeria i Tecnologia
Àmbit geogràfic d'actuació Internacional
Pressupost anual 8.500.000,00 €
Participació en altres organismes Coordinadora Catalana de Fundacions, CERCA, ACER, Biocat, EiT Health e. V i EIT Health Spain,Health Tech Cluster, Bioinformatics Barcelona, Barcelona Global