FUNDACIÓ MAIN

Director i/o gerent Ricard Rodríguez Abellan
Persona de contacte Ricard Rodríguez Abellan
Data, creació de la fundació 01/01/2000
Història Fundació MAIN és una entitat amb més de 30 anys d’activitat ininterrompuda, que treballa per la defensa dels drets de la infància i l’adolescència en situació de risc a través de l’atenció socioeducativa i psicoterapèutica, arrelada al Vallès Occidental tot assegurant l’accés a l’educació dels col·lectius de nens i nenes amb especials dificultats per educar-se en igualtat de condicions i donant suport a les famílies per tal de consolidar les seves capacitats per acompanyar als seus fills a través d’un itinerari d’oportunitats i de desenvolupament integral.
Objectius Promoure iniciatives i projectes avesats a la formació o promoció d’adolescents i joves en conflicte, fonamentalment de tipus formatiu. Crear plataformes de recolzament, formació, estudi i aprofundiment per professionals educadors, mestres o d’altres vinculats a l’acció de la formació, sobre els efectes cabdals que són presents en l’entorn del fracàs i de l’abandó escolar. Incidir en el camp educatiu formal i no formal, a partir de la creació de nova documentació, materials curriculars, estudis o material de reforç. Vetllar per la igualtat d’oportunitats de tots els escolars, fonamentalment per aquells que presenten problemes d’adaptació i de conducta en l’entorn escolar ordinari; Facilitar la creació de projectes complementaris al criteri formatiu acadèmic dels alumnes, com són els d’ocupació professional i laboral, els de reforç psicològic, els de formació i els d’educació en el lleure. Desenvolupament de Projectes de Cooperació al Desenvolupament arreu del món, en l’àmbit de la infància, adolescència i joventut en situació d’alt risc.
Àrees d'activitats Cooperació-Desenvolulpament-Internacional - Educació - Serveis socials
Activitats representatives Atenció Socieducatiu Atenció Psicoteraèutic Inserció Laboral (PGJ)
Tipus d'activitats Ajuts individuals-família - Ajuts projectes-entitats - Ensenyament - Projectes cooperació i desenvolupament - Sensibilització - Serveis socials
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Desenvolupament