FUNDACIÓ MARIANAO

Persona de contacte Josep Torrico Catalán
Data, creació de la fundació 01/01/2004
Fundadors Associació Casal Infantil i Juvenil de Marianao
Història La Fundació Marianao neix l'any 1998 arran de la transformació de l'Associació Casal Infantil i Juvenil de Marianao de Sant Boi de Llobregat. Els seu origen rau en l'ocupació l'any 1985 i rehabilitació d'un edifici que estava abandonat. Els joves i veïns de Marianao, amb el suport de moltes institucions, han fet possible que en aquest edifici es desenvolupin diversos projectes socioeducatius. Per a llegir més http://www.marianao.net/es/historia_1102
Objectius Els projectes que duu a terme i gestiona la Fundació Marianao tenen una doble finalitat: acompanyar les persones en el seu procés de presa de consciència crítica i compromesa davant la seva realitat i col·laborar en la construcció d’una societat cada cop més justa i solidària. Els objectius de la Fundació són: donar suport a projectes d'infància i joventut, defensar els drets dels infants i els joves, promoure la formació cultural i laboral dels col·lectius en risc, promoure el desenvolupament comunitari i afavorir l'arrelament de les persones a la ciutat i al país. Per a llegir més: http://www.marianao.net/es
Àrees d'activitats Cultural - Educació - Medi Ambient - Serveis socials
Activitats representatives Programa de lleure i atenció a la infància, els adolescents i la joventut: Casal Infantil de Marianao, Centre Obert Infantil, Casal de Joves, Grups Associatius Juvenils, Programa Proinfància de lluita contra la pobresa, Projectes de suport a l’estudi, Projecte de Beques escolars, Projecte de suport a les famílies, Espai familiar El Caliu, Programa Esfera Jove i Programa de participació per a Joves VPK’á. Programes d’atenció a persones adultes: àrea d’inclusió. Programes de formació per a joves, Aula Taller de Medi Ambient, PFI de Sistemes Informàtics, Espai GR, Projecte Balcons de Colors i Incorpora, Punt de Formació per a persones desocupades, Programes de rehabilitació com el Projecte Pont i el servei de Club Social Marianao, Projecte Aridane i Projecte David d’atenció a persones empresonades. Programes d’acció i desenvolupament comunitari: Programa Marianao TéCor, d’intervenció comunitària, Projecte Suma, Projecte Banc del Temps, Programa de participació L’enllaç i Projecte Esfera Jove
Tipus d'activitats Activitats de lleure - Activitats educatives - Ajuts individuals família - Ensenyament - Serveis socials
Sectors atesos: serveis socials i salut Addiccions - Centres ocupacionals - Discapacitats - Dones - Exclusió social - Família - Gent Gran - Immigració - Infància - Inserció laboral - Joventut - Malalts mentals - Tutelars
Àmbit geogràfic d'actuació Local i Comarcal
Pressupost anual 1.600.000,00 €
Participació en altres organismes Coordinadora Catalana de Fundacions, Entitats Catalanes d'Acció Social, FEDAIA, Federació Entitats d'Infància i Adolescència a Catalunya, Salut Mental Catalunya, Federació Catalana del Voluntariat.
Xavier Pedrós i Cortasa (President)
Josep Maria Riera i Mas (Vicepresident)
Ramiro Vega Pérez (Secretari)
Teresa Climent Castelló (Vocal)