FUNDACIÓ MAS ALBORNÀ

Director i/o gerent Xavier Cartanyà i Benet
Persona de contacte Xavier Cartanyà i Benet
Data, creació de la fundació 01/01/1960
Història Anys 60 Cinc famílies amb fills amb discapacitat adquireixen una propietat al municipi de Les Cabanyes (a la comarca de l’Alt Penedès) i creen la cooperativa “Mas Albornà”. S’inicia, així, la funció assistencial: acolliment residencial i desenvolupament d’activitats de centre de dia emmarcades dins el concepte de treball protegit de l’època. Anys 70 i 80 Es produeix un important augment del nombre d’usuaris. S’inicia la tendència a considerar el treball com a eina terapèutica. S’efectuen els primers contactes comercials. Ampliació dels equipaments: adquisició de pisos a Vilafranca del Penedès i d’una nau industrial al Polígon Industrial de Sant Pere Molanta (Olèrdola). Anys 90 Dificultats de gestió que desenvoquen en el fet que la Fundació Tallers de Catalunya assumeix la gestió del centre de treball. Continuació de la dinàmica de creixement: creació de les primeres brigades (jardineria), adquisició d’una nova nau industrial al Polígon de Sant Pere Molanta i de dos pisos més a Vilafranca del Penedès. Anys 00 L’any 2000, la Fundació “Tallers de Catalunya” assumeix tota la propietat de la SCCL “Mas Albornà”. L’u de juliol de 2004 es produeix l’escissió de Fundació Tallers de Catalunya i la posterior creació de la Fundació Privada Mas Albornà. L'u de gener de 2005: inici de l’activitat de la Fundació.
Objectius Aconseguir la integració sociolaboral de les persones amb discapacitat intelectual i malaltia mental de la comarca de l'alt penedès
Àrees d'activitats Serveis socials
Activitats representatives Realització d'un microspot relacionat amb la inserció laboral (es pot veure a internet) i la creació de la nostra productora del centre ocupacional.
Tipus d'activitats Activitats de lleure - Beques i premis - Projectes cooperació i desenvolupament - Serveis socials
Sectors atesos: serveis socials i salut Centres ocupacionals - Discapacitats - Inserció laboral - Malalts mentals
Àmbit geogràfic d'actuació Comarcal
Pressupost anual 6.303.324,00 €