FUNDACIÓ MAURÍ

Lloc web http://www.fmauri.entitats.lagarriga.cat
Data, creació de la fundació 01/01/1969
Fundadors Josep Maurí i Serra
Història Es crea a parit de la voluntat testamentària de Josep Maurí i Serra, fill il·lustre de la Garriga, amb l'objectiu de conservar i divulgar el seu llegat. S'ubica a la seva casa natal on residí fins la seva mort. Es constitueix l'any 1969 com a fundació de caràcter privat regida per un per un patronat que en fa la gestió i la conservació. L'edifici s'estructura com a museu, sala d'estudis, biblioteca i arxiu, disposa d'un fons important. La biblioteca amb més de 5.000 volums especialitzats en art, literatura, història i religió procedents de la biblioteca particular de Maurí i noves adquisicions de la Fundació. L'arxiu compta amb més de 800 pergamins i diversos fons consultables. La col·lecció d'imatges amb més de 90.000 fotografies i d'uns 2.000 clixés de vidre de diverses col·leccions. Cal destacar l'important llegat artístic especialment d'imatgeria religiosa, pintura barroca i mobiliari divers així com una mostra d'arqueologia local.
Objectius - Foment de la cultura i les arts a La Garriga. - Mantenir i promoure el patrimoni de la Fundació iniciada per Josep Mauri. - Promoure la memòria de Josep Mauri
Àrees d'activitats Cultural - Recerca
Activitats representatives La Fundació Maurí du a terme des dels seus inicis una tasca de protecció, vetlla, promoció del patrimoni cultural garriguenc, a través de l'estudi i difusió del coneixement de la història i costums locals. Els integrants del patronat juntament amb altres col·laboradors mantenen, conserven i amplien la col·lecció d'art i patrimoni de la fundació a fi de seguir la tasca i voluntat del Josep Maurí i Serra. es pot considerar la Fundació Maurí, com un museu, arxiu i sala d'actes i exposicions,oberta a tothom setmanalment des de la seva creació i que treballa en col·laboració amb moltes entitats garriguenques.
Tipus d'activitats Activitat de lleure - Exposicions - Publicacions - Recerca - Sensibilització - Serveis de documentació
Àmbit geogràfic d'actuació Local
Pressupost anual 18.000,00 €
Participació en altres organismes Coordinadora Catalana de Fundacions