FUNDACIÓ MUSEU D'HISTÒRIA DE LA MEDICINA DE CATALUNYA

Director i/o gerent Alfonz Zarzoso (Conservador del Museu), &
Persona de contacte Sr. Alfons Zarzoso
Data, creació de la fundació 11/04/1980
Fundadors Fundació Catalana, Real Acadèmia de Medicina, Acadèmia de Ciències Mèdiques, Col·legi de Metges de Barcelona, Felip Cid Rafael, Antoni Forrellad Solà, Lluis Duran Barrionuevo, Lluis Barraquer Bordas, Jordi Sans Sabrafen
Història El fons inicials del museu van ser aportats pel Dr. Felip Cid, la Real Acadèmia de Medicina i l’Acadèmia de Ciències Mèdiques. Actualment La col·lecció d’instruments científics del museu inclou més de 6.000 objectes, que representen l’evolució de la medicina i de les especialitats mèdiques al llarg del període contemporani, entre les acaballes del segle XVIII i la fi del segle XX. En la primera etapa, l’entitat va dur a terme les seves activitats amb el suport de Fundació Catalana i a partir de 1.995 del Col·legi de Metges de Barcelona.
Objectius Sosteniment del Museu d'Història de la Medicina de Catalunya. Reunió, catalogació, conservació, divulgació, exposició i recerca de tot el material científic relacionat amb l'exercici de la medicina. Facilitar-ne l'estudi a metges, estudiants i investigadors. Promoure estudis, edició de llibres, conferències i congressos sobre la matèria.
Àrees d'activitats Cultural - Educació - Recerca
Activitats representatives Desenvolupament del projecte cultural “Metges Catalans a l’exili”, i del lloc web www.metgescatalansalexili.cat, Guia didàctica on-line i conjunt d’activitats relacionades a més del lloc web propi www.museudelamedicina.cat . Desenvolupament del projecte “ Elaboració d'instrument de descripció del Fons Històric Dr. Jaume Ferran i Clua”. Desenvolupament del projecte “Guia i materials didàctics en xarxa de l’exposició Metges Catalans a l’Exili”. Exposicions en diferents àmbits. Contribució en publicacions diverses. Suport i assessorament en treballs de recerca. Participació en seminaris, congressos i cicles de conferències
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Audiovisuals - Conservació Patrimoni - Arquitectura i Urbanisme
Àmbit geogràfic d'actuació Catalunya
Pressupost anual 82.900,00 €
Participació en altres organismes Associació Europea de Museus d'Història de la Medicina.
Lluís Barraquer Bordas
Josep Maria Ustrell Torrent
Ramon Trias Rubies
Miquel Bruguera Cortada (President)