FUNDACIÓ NOU XAMFRÀ

Persona de contacte Albert Tarradellas Bertrán
Data, creació de la fundació 01/01/2011
Fundadors Francesc Jené i Immaculada Pericas
Història Va començar l'any 1972, gràcies a la iniciativa d'un grup de pares i mares de nens amb necessitats educatives especials. L'any 1982 vam crear l'Escola de Formació Professional Adaptada, amb les branques de Jardineria, Confecció i Fusteria. Va ser l'any 1996 quan es constitueix la primera Fundació anomenada Xamfrà Sant Miquel i sota la qual s'ubica actualment el Servei d'Habitatge i el Servei de Lleure. No va ser fins 2011 que es va constituir la Fundació NouXamfrà i que és la que aplega tota la part de formació professional, itineraris laborals i el Centre Especial de Treball.
Objectius Formar a les persones amb discapacitat intel·lectual i millorar la serva qualitat de vida tot procurant la seva orientació cap el món laboral. Això es fa a través de tres serveis que depenen d'aquesta fundació: el Centre Xamfrà Sant Miquel on s'imparteix la formació professional, el Servei d'Itineraris Laborals que procura la formació en competències transversals i la inserció en l'empresa ordinària, el Centre Especial de Treball que dona feina a prop de 90 persones , el 70% amb DI
Àrees d'activitats Serveis socials
Tipus d'activitats Centre Especial de Treball - Ensenyament - Inserció laboral - Serveis socials
Àmbit geogràfic d'actuació Catalunya