FUNDACIÓ PER A LA PREVENCIÓ DE RESIDUS I EL CONSUM RESPONSABLE

Director i/o gerent Rosa García
Persona de contacte Rosa García
Data, creació de la fundació 01/01/2005
Fundadors Centre d'Ecologia i Projectes alternatius (CEPA) Urbaser Transportes Federació d'ecologistes de Catalunya
Història La Fundació Catalana per a la Prevenció de Residus i el Consum Responsable -FPRC- neix l'any 2005 com una entitat privada sense ànim de lucre i d'àmbit català. Ha estat impulsada per entitats ecologistes i cíviques del país amb el suport i la participació de sectors diversos de la societat civil, les administracions i el món empresarial. Junts s'ha valorat la necessitat de crear una eina comuna que aglutini els diferents agents socials per tal d'aconseguir frenar el consum irresponsable de recursos i energia derivat del model de consum. El malbaratament dels recursos naturals, l'augment desproporcionat dels residus i la despesa energètica derivada del model de societat actual, constitueixen un greu problema ambiental i social no resolt adequadament fins ara a casa nostra. La Fundació proposa mecanismes i accions que els diferents agents socials i econòmica poden desplegar, amb mesures i objectius concrets de reducció de residus, implantació d'energies renovables i sostenibles, així com bones pràctiques ambientals de gestió i de fiscalitat ecològica per assolir els preincipis esmentats.
Àrees d'activitats Medi Ambient
Activitats representatives Campanya Catalunya lliure de boses de plàstic Cicle de debats Eines de prevenció de residus Estudi sobre el sobreenvasat als comerços catalans
Tipus d'activitats Cursos-Congressos-Conferències - Publicacions - Recerca - Sensibilització - Serveis de documentació
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Medi Ambient - Protecció i conservació - Recursos naturals