FUNDACIÓ PRIVADA ALÍCIA, ALIMENTACIÓ I CIÈNCIA, F.P.

Nom FUNDACIÓ PRIVADA ALÍCIA, ALIMENTACIÓ I CIÈNCIA, F.P.
Adreça Camí de Sant Benet, s/n
Codi postal i ciutat 08272 Sant Fruitós de Bages
Regió Bages
Telèfon 938759402
Correu electrònic gestio@alicia.cat
Lloc web http://www.alicia.cat
Director i/o gerent Antoni Massanés Sánchez, Elies Sala Francàs
Persona de contacte Eva Garcia Duran
Data, creació de la fundació 01/12/2003
Fundadors Fundació Catalunya-La Pedrera i Generalitat de Catalunya
Història La Fundació Alícia es creada a finals de 2003 amb la Generalitat de Catalunya i Caixa Manresa que van signar un acord per constituir una fundació per impulsar el projecte del Centre Internacional de Cultura de l’Alimentació i Recerca Gastronòmica de Sant Benet de Bages. La fundació compta amb un Consell Assessor presidit pel xef Ferran Adrià i amb l’assessorament del cardiòleg Valentí Fuster.
Objectius Gestió i promoció, sense ànim de lucre, del Centre Internacional de Cultura de l’Alimentació i Recerca Gastronòmica en l’àmbit del conjunt històric i monumental de Sant Benet de Bages, promovent activitats d’investigació, estudi, desenvolupament tecnològic i aplicació, foment empresarial, i formació i divulgació en matèria de coneixement alimentari.
Àrees d'activitats Cultural - Recerca
Activitats representatives Desenvolupament d’eines per a l’alimentació de persones amb patologies – foment d’hàbits alimentaris i saludables – estudi cocció al microones – valorització del territori a partir del patrimoni alimentari.
Tipus d'activitats Ajuts projectes-entitats - Recerca
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Ciències de la Salut - Conservació Patrimoni
Sectors atesos: serveis socials i salut General
Àmbit geogràfic d'actuació Internacional