FUNDACIÓ PRIVADA BANC DELS ALIMENTS

Director i/o gerent Pere Pujadó i Viusà
Persona de contacte Roser Brutau i Basté
Data, creació de la fundació 29/05/1987
Fundadors Jordi Peix Massip, Jaume Lanaspa Gatnau, Josep Miró Ardèvol, Josep Torné Pardell, Xavier Maluquer Sostres, Enric Alberich Agustí, Antonio Álvarez Iraizoz, Alexandre Checchi Lang, Diego Giordani, Jaume Pedrós Selma, Joan-Ignasi Puigdollers Noblom, i Josep Santacana Romagosa.
Història El primer banc d'aliments (Food Bank) es va crear a Phoenix (Arizona) a final dels anys seixanta amb l'objectiu de lluitar contra la fam tot recuperant els aliments "consumibles però no comercialitzables". Actualment a Europa funcionen 253 bancs d'aliments, en 21 estats, dels quals 55 són a l'Estat espanyol, el primer del qual va ser a Barcelona.
Objectius Contribuir a aportar una resposta als problemes de la fam, marginació, atur i pobresa mitjançant la recaptació i redistribució d'excedents i donacions d'aliments.
Àrees d'activitats Medi Ambient - Responsabilitat Social Corporativa - Serveis socials
Activitats representatives Recuperació d’ excedents alimentaris procedents de les indústries i de les cadenes i plataformes de distribució, així com del Pla europeu d’ ajut alimentari a les persones més necessitades, redistribuint-los a través d’ entitats benèfiques. Al 2013: Aliments distribuïts: 14.214 tones Empreses donants d' aliments: 402 Entitats beneficiàries: 343 Persones beneficiàries: 146.286
Tipus d'activitats Art i espectacles - Beques i premis - Sensibilització - Serveis socials
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Altres