FUNDACIÓ PRIVADA BCN FORMACIÓ PROFESSIONAL

Director i/o gerent Neus Pons Pena
Persona de contacte Neus Pons
Data, creació de la fundació 01/01/2006
Fundadors Sr. Joan Clos Matheu, alcalde de Barcelona. Sra. Marina Subirats i Martori Sra. Maravillas Rojo i Torrecill Sr. Josep Arcas i Romeu Sr. Miquel Valls i Maseda Sr. Josep González i Sala Sr. Josep Maria Álvarez i Suárez Sr. Angel Crespo i Sánchez Sr. Manuel Royes i Vila Sr. Miquel Barceló i Roca
Història La Fundació BCN Formació Professional (2006) és la culminació d'una aposta clara i decidida de l'Ajuntament de Barcelona per la formació professional de la ciutat. Aquesta aposta es remunta a l'experiència acumulada amb la creació del Consell de la Formació Professional de Barcelona (1994)-primer consell d'FP a Catalunya (*) i la creació de l'Associació Xarxa FP (1999) per a potenciar la mobilitat d'estudiants. (*) Òrgan de debat i consens de les polítiques de la ciutat en matèria d'FP.
Objectius 1- Contribuir al desenvolupament d'un sistema de formació professional eficaç per a la ciutat, tenint en compte com a referent les empreses de Barcelona i de l'àrea metropolitana. 2- Fomentar la cultura del treball per a la millora del capital humà, i l'optimització de la inserció al món laboral del jovent de formació professional en el context d'una ocupació de qualitat i de reforçar el desenvolupament econòmic de la ciutat. 3- Impulsar les iniciatives que permetin millorar el procés de transició a la vida activa del jovent. 4- Contribuir, a través de la formació professional, a la consolidació del concepte Barcelona territori obert a Europa, mitjançant la gestió d'accions de mobilitat per Europa per al jovent i el professorat de formació professional i per al personal de les empreses. 5- Participar en la identificació i gestió dels centres integrals que es desenvolupin a la ciutat de Barcelona per tal de contribuir en la integració de les ofertes formatives profesionalitzadores.
Àrees d'activitats Educació
Activitats representatives Premis FP emprèn: Premis als millors projectes de caire emprenedor sorgits dels centres d'FP de la ciutat de Barcelona. Anuari de l'FP de BCN: publicació que recull i estudia els principals indicadors de l'FP a Barcelona des de l'anàlisi de les dades del mercat de treball i la demanda d'FP inicial i per l'ocupació (4a edició). Mobilitat d'estudiants d'FP: Beques ERASMUS i Leonardo per a pràctiques en empreses europees per a estudiants d'FP de Barcelona. (Període 2011-20144: 305 beques de mobilitat).
Tipus d'activitats Ajuts projectes-entitats - Beques i premis - Ensenyament - Publicacions - Recerca
Àmbit geogràfic d'actuació Comarcal
Pressupost anual 1.095.485,00 €
Participació en altres organismes Coordinadora Catalana de Fundacions