FUNDACIÓ PRIVADA CABANAS

Director i/o gerent Frederic Cabanas Castells
Persona de contacte Isaac Anfruns
Data, creació de la fundació 01/01/2004
Fundadors Frederic Cabanas Castells, Núria Nualart Soldevila, Miquel Carbonell Pascual de Pobil
Història La Fundació Privada Cabanas es troba a l' antiga fàbrica de ceràmica Arpí, coneguda popularment com " Cal Gerrer". Aquest singular edifici datat del 1851 s' ubica al vell mig de Sant Cugat, a tocar del Monestir i es destaca per integrar en la seva decoració peces fetes a la mateixa terrisseria. Des de l'any 2006 al 2015, l'edifici ha esta sotmès a un profund procés de restauració que ha permès recuperar els seus elements decoratius i estructurals originals, i convertir-lo en un espai museístic. El museu està concebut per acollir-hi diferents exposicions, tant permanents com temporals que s'estructuren per plantes. Així, trobem la col·lecció de peces ceràmiques fetes per la família Arpí; l'exposició de la Marilyn Monroe amb un extens recull biogràfic i una destacada col·lecció de fotografies i objectes de l'actriu; o l'obra pictòrica de la família Cabanas-Alibau.
Frederic Cabans Castells (President)
Núria Nualart Soldevila (Secretària)
Miquel Carbonell Pascual de Pobil (Vocal)
Nombre de registre 2012