FUNDACIÓ PRIVADA CASA DE LA MÚSICA DEL GIRONÈS

Lloc web http://www.casadelamusica.cat/ca/girones
Persona de contacte Jordi Planagumà Vilamitjana
Data, creació de la fundació 01/01/2015
Fundadors Francesc Xavier Fortuny i Mariné, Josep Barrachina i Panosa, Jordi Planagumà i Vilamitjana
Història La Fundació Privada Casa de la Música del Gironès es crea el 2015 per desenvolupar el projecte Casa de la Música, un projecte de transformació de l'escena musical al Gironès, amb activitats de Formació, Creació, Exhibició i Participació Ciutadana. Aquest projecte portava ja en funcionament 10 anys des de l'empresa Multi-Art Producctions, però donat el seu caràcter social, s'ha decidit que calia crear una fundació per tal que el projecte pugues tenir molt més sentit i recorregut, incorporant noves sinergies.
Objectius Dotar d'eines als creadors i artistes per donar resposta a totes les expressions musicals. Apropar la cultura als joves (oci de qualitat) i fomentar l'aparició de nous públics. Afavorir la diversitat cultural enfront la uniformitat que persegueix el mercat. Contribuir a l'aflorament i la difusió dels valors positius que la cultura aporta a la societat i als seus individus. Enfortir el teixit musical del territori per normalitzar i potenciar la música popular catalana, la música que es fa a Catalunya. Transformar la realitat musical i social d'una ciutat i el seu entorn.
Àrees d'activitats Cultural - Educació
Activitats representatives Música On Blue: Projecte educatiu Amateur de centres de formació. Setmana de la Rumba Catalana: Formació i escoles. Etecam: Escola tècnica de l'espectacle de la Casa de la Música
Tipus d'activitats Art i espectacles - Ensenyament
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Arts