FUNDACIÓ PRIVADA KÀLIDA

Persona de contacte Joan Reventós Rovira
Data, creació de la fundació 01/01/2016
Fundadors Fundació Privada Nou Cims
Història L'any 2007 es posa la llavor per construir un Centre Maggie's, una organització d'origen escossés que treballa al Regne Unit per tal d'oferir suport psicosocial a persones amb càncer (adults), familiars, amics i cuidadors, a Barcelona a través dE l'impuls de Rosy Williams que, el 2003, va viure personalment !'experiència i el servei del Centre Maggie's d'Edimburg. La Rosy Williams aconsegueix involucrar, de forma voluntària, a la Mónica Sans, Piluca Peris i Marc Tintoré, tots ells residents a Barcelona i que forma el nucli dur de voluntats per aconseguir l'objectiu. L'any 2008 s'incorpora a l'equip, a través de la seva relació amb l'arquitecte Charle Jencks, creador de la fundació Maggie 's, !'arquitecta Benedetta Tagliabue, directora de l'estudi EMBT. Benedetta es compromet amb la iniciativa donant el disseny de l'edifici i es converteix en una entusiasta ambaixadora del projecte. Aquell mateix any, es presenta el projecte a la Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. La involucració primer lloc, del director gerent de la Fundació Privada, Jordi Bachs i, posteriorment, del Dr. Agustí Barnadas, director del Servei d'Oncologia Medica de l ' Hospital de Sant Pau, van ser claus per que la idea tingués una possibilitat real de materialitzar-se. L'any, en Germán Castejón s'incorpora a l'equip i el projecte rep un important impuls en el desenvolupament de totes les seves àrees. La Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau aprova internament el projecte, es comencen a projectar el! primers plànols de l'edificació i ubicació del mateix, es crea un equip voluntari de captació de recursos per assolir el finançament del primer centre i s'inicien les gestions urbanístiques per a la construcció de l'edifici. L'any 2013 s'aprova del Pla Especial del recinte de Sant Pau que permet la construcció de l'edifici. El projecte rep un impuls quasi definitiu l'any 2015 ja que es presenta la Fundació Privada Nous Cims, fundació catalana creada el 20t3 amb l'objectiu d'impulsar projectes socials d'alt impacte en la societat, especialment en el camp de l'acompanyament psicosocial de persones amb càncer. A finals d'aquell d'any, la Fundació Nous Cims aprova incorporar-se al projecte i promoure la construcció de l'edifici i un programa assistencial temporal a l'hospital a través d'una nova fundació que permeti adaptar el nom a la realitat local catalana i liderar la gestió de impulsor. Després de tot aquest procés, de quasi 10 anys de durada, finalment es constitueix la Fundació Privada Kàlida, constituïda amb l'objectiu de promoure el model de l'organització escocesa Maggie's a Catalunya, que té com a primer objectiu a cur termini construir el seu primer centre al recinte de Sant Pau de Barcelona. El mes de desembre d 'aquell any, se signa els convenis entre Kàlida, Nous Cims, la Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, la Fundació de Gestió Sanitària de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau i Maggie 's, convenis que articulen la suma de voluntats necessàries per tirar endavant una iniciativa d'alta complexitat. Durant l'any 2017, la Fundació Kàlida inicia les seves operacions assistencials al recinte historie de Sant Pau amb programes de suport emocional i practic i fa la primera difusió pública del projecte, mitjancant la posada de la primera pedra, a l'espera dE aue a mitians de 2018 es ouaui inauaurar el Centre Kàlida Sant Pau. La Fundació Kalida proporciona ajuda per millorar la qualitat de vida de les persone! amb cancer així com a ls seus familiars i amics, oferint suport professiona l de qualita tant emocional, practic com social, de manera gratu'lta i oberta a tothom.
Objectius La Fundació Kàlida proporciona ajuda per millorar la qualitat de vida de les persones amb càncer, així com als seus familiars i amics, oferint suport professional de qualitat, tant emocional, pràctic, com social, de manera gratuïta i oberta a tothom.
Àrees d'activitats Salut (hospitalària) - Serveis socials
Activitats representatives - Suport en la gestió del projecte constructiu del Centre Kàlida Sant Pau, ubicat al recinte historie de !'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, i que és finançat pe la Fundació Nous Cims i la Fundació Privada Sant Pau. Es preveu que a principi del segon semestre de 2018 el Centre estigui obert als usuaris. - Desenvolupament de programes pilot de suport practic i emocional dins el recinte historie de Sant Pau mentre per testar circuits i metodologies mentre construeix el Centre.
Tipus d'activitats Assistència Sanitària - Sensibilització - Serveis socials
Sectors atesos: serveis socials i salut Malalts crònics
Àmbit geogràfic d'actuació Catalunya
Pressupost anual 177.950,00 €