FUNDACIÓ PRIVADA MARTÍ-CASTRO

Nom FUNDACIÓ PRIVADA MARTÍ-CASTRO
Adreça Museu de Ceràmica Popular. Apartat de Correus 210. Carretera Nacional N-340, Km 1117
Codi postal i ciutat 43860 L Ametlla de Mar
Regió Barcelonès
Telèfon 977486810
Correu electrònic museuceramica@ametllamar.com
Director i/o gerent Emili Torné, Emili Torné
Persona de contacte Daniel Boquera
Data, creació de la fundació 04/12/1992
Fundadors Joan Martí i Salaveda, M. del Carme Castro Rodrigo, M. del Carmen Martí Castro, Margarita Martí Castro, Ángel Huertos Soler, Juan Antonio Martí Castro, M. de los Ángeles Crespi i Llobet, M. Teresa Martí Castro, Santiago Pintanel Bargués, Isabel Martí Castro i Jordi Carbonell Almirall.
Història Promotora i propietària del Museu de Ceràmica de l'Ametlla de Mar, el més singular d'Espanya en l'especialitat. Té un fons permanent de 6500 peces. Exposa més de 5000 peces en 15 sales. Sala Internacional, Sala d'Exposicions Temporals. Serveis: Centre de Documentació i d'Investigació (CD+I), Sala d'audiovisuals, Servei Educatiu-Aula Didàctica, Biblioteca, Videoteca, arxiu de documents i imatges, i botiga. El 14 d'octubre la Fundació Privada Martí Castro cedí els drets de gestió a favor de l'Ajuntament de l'Ametlla de Mar per mitjà del Patronat.
Objectius Recollida, conservació, catalogació, estudi i exposició de peces de ceràmica popular al Museu. Centre de Documentació: base de dades, arxiu, llibres, revistes, pel·lícules, vídeos i documents relacionats amb la ceràmica popular. Foment d'activitats relacionades amb la ceràmica popular: investigacions, publicacions, exposicions, etc.
Àrees d'activitats Cultural - Educació - Recerca
Activitats representatives Celebració del XIIè Congrés Anual de Ceramologia de la Asociación de Ceramologia de l'Estat Espanyol.
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Conservació Patrimoni
Àmbit geogràfic d'actuació Internacional
Pressupost anual 150.424,57 €
Participació en altres organismes Asociación de Ceramología, Associació de Ceramistes de Catalunya.
Andreu Martí Garcia (President)
Mª Carme Martí Buenaventura (Vice-president)
Mª Teresa Callau Caballé (Secretaria)
Joan Rebull (Vice-secretaria)