FUNDACIÓ VILANIU PER A L’ATENCIÓ A LA DEPENDÈNCIA

Direcció:
Noemí Nieto Fumanal
Història:
La Fundació Vilaniu per a l’atenció a la Dependència va ser constituïda al maig del 2008 per mandat de l’Ajuntament de Valls degut a les noves demandes resultants de la “Llei de Promoció de l’Autonomia Personal i Atenció a les Persones en Situació de Dependència” (LAPAD) que sorgien sobretot a la ciutat de Valls amb l’objectiu d’oferir resposta a les situacions de manca d’autonomia personal, especialment en la població d’edat avançada. La Fundació Vilaniu inicia les seves activitats primerament assumint la gestió de la Residència Monserrat Cuadrada i seguidament del Centre de Dia de Vila-rodona. Amb el temps, la FV participa activament en la gestió i desenvolupament d’altres recursos assistencials repartits pel territori de l’Alt Camp i la Conca de Barberà, de Centres de Dia i Serveis d’Atenció Domiciliària.
Fundadors:
Grup de Serveis Sanitaris i Socials Sant Roc (Ajuntament de Valls)
Donar resposta a les situacions de manca d’autonomia personal i dependència, a les àrees d’atenció a la gent gran, a les persones amb qualsevol tipus de discapacitat (física, psíquica i/o sensorial), amb problemes familiars i/o d’exclusió social. • Realització d’activitats de prevenció, protecció i promoció social i de la salut. • Afavorir el manteniment o la recuperació del màxim grau de salut i d’autonomia personal i social a l'entorn de la persona i, arribat el cas, la substitució de la llar familiar (quan les circumstàncies sociofamiliars no permetin romandre a la pròpia llar).
Sr. Martí Barberà Montserrat (PDeCAT) (President), Sra. Montserrat Navarro Urgell (Secretària), Sr. Egberto Marqués de Matos (ERC) (Vocal), Sr. Enric García Carmona (PDeCAT) (Vocal), Sr. Jordi Cartanyà Benet (OAL) (Vocal), Sr. Juan Felipe Martínez Andrés (PSC) (Vocal), Sra. Aida Garcia Secall (CUP) (Vocal), Sra. Angelina Marín Galván (CV-ICV-EUIA (Vocal), Sra. Gracia Carmen Albea Miranda (PP) (Vocal)
Organismes als quals pertany:
Coordinadora Catalana de Fundacions
Pressupost anual: