FUNDACIÓ VILANIU PER A L'ATENCIÓ A LA DEPENDÈNCIA

Director i/o gerent Noemí Nieto Fumanal
Persona de contacte Noemí Nieto Fumanal
Data, creació de la fundació 01/01/2008
Fundadors Grup de Serveis Sanitaris i Socials Sant Roc (Ajuntament de Valls)
Història La Fundació Vilaniu per a l’atenció a la Dependència va ser constituïda al maig del 2008 per mandat de l’Ajuntament de Valls degut a les noves demandes resultants de la “Llei de Promoció de l’Autonomia Personal i Atenció a les Persones en Situació de Dependència” (LAPAD) que sorgien sobretot a la ciutat de Valls amb l’objectiu d’oferir resposta a les situacions de manca d’autonomia personal, especialment en la població d’edat avançada. La Fundació Vilaniu inicia les seves activitats primerament assumint la gestió de la Residència Monserrat Cuadrada i seguidament del Centre de Dia de Vila-rodona. Amb el temps, la FV participa activament en la gestió i desenvolupament d’altres recursos assistencials repartits pel territori de l’Alt Camp i la Conca de Barberà, de Centres de Dia i Serveis d’Atenció Domiciliària.
Objectius Donar resposta a les situacions de manca d’autonomia personal i dependència, a les àrees d’atenció a la gent gran, a les persones amb qualsevol tipus de discapacitat (física, psíquica i/o sensorial), amb problemes familiars i/o d’exclusió social. • Realització d’activitats de prevenció, protecció i promoció social i de la salut. • Afavorir el manteniment o la recuperació del màxim grau de salut i d’autonomia personal i social a l'entorn de la persona i, arribat el cas, la substitució de la llar familiar (quan les circumstàncies sociofamiliars no permetin romandre a la pròpia llar).
Àrees d'activitats Salut (hospitalària) - Serveis socials
Activitats representatives - Activitat Residencial. - Activitat diürna: Centres de Dia. - Activitat ambulatòria social: Servei d'Atenció Domiciliària SAD. - Equip atenció psicosocial EAPS. - Servei d'informació i atenció a la dona SIAD.
Tipus d'activitats Serveis socials
Sectors atesos: Culturals, recerca, medi ambient o cooperació Ciències de la Salut - Ciències Socials
Sectors atesos: serveis socials i salut Dones - Gent Gran
Àmbit geogràfic d'actuació Comarcal