Resultats del qüestionari: " L'Educació musical a propòsit de la LOMCE"

El passat més de juny us vàrem enviar el qüestionari ”L’Educació musical a propòsit de la LOMCE”

El resultat obtingut ha estat molt positiu i  us ho agraïm a les 198  fundacions i/o escoles que ens han respost.

Arran de l’anàlisi de les dades en relació a si els centres disposen de l’assignatura d’Educació Musical en l’oferta d’ hores complementàries i/o optatives; el resultat és que el 61% dels centres  disposeu de l’assignatura al l’educació primària i el 35% a l’ESO, i que només 7 centres la manteniu a batxillerat.

Els centres que disposeu d’Educació Musical com a activitat extraescolar representen un 14% sobre el total de les respostes i els que tenen formacions estables de música com ara corals, orquestres i bandes representen el 17 % .

Davant la reforma de la LOMCE, el 91% dels centres consideren que l’assignatura de música hauria de ser obligatòria a primària, el 83% d’ells opineu que també hauria de ser obligatòria a secundària i el 9% a batxillerat.

En la situació en què ens trobem sobre la Llei LOMCE, 179 centres que suposen el 90% del total de les respostes, volen que els  alumnes acabin la seva formació havent estudiat la matèria de música i per això hem de continuar treballant per fer sentir la nostra veu.

Si vau respondre l’enquesta, us agrairíem que ens féssiu arribar un correu electrònic  info@ccfundacions.cat   indicant-nos quina Fundació o quin Centre sou.

Ens agradaria poder seguir mantenint contacte amb vosaltres per a activitats o accions conjuntes.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.