2017.07.13_La Coordinadora Catalana de Fundacions es reuneix a Girona amb fundacions associades

Creix l’impacte a la societat de les fundacions gironines

El nombre s’ha multiplicat per 4 els 20 darrers anys, mentre que a Catalunya han crescut només 2,5 vegades

El nombre de fundacions a les comarques gironines ha passat de 65 l’any 1996 a 240 l’any passat, la qual cosa representa 4 vegades més, representant ja el 9% del total de fundacions de Catalunya. En el conjunt del país aquestes entitats sense afany de lucre van créixer 2,5 vegades en el mateix període.

Per comarques, el Gironès, amb 80 fundacions, encapçala el rànquing, seguit de l’Alt Empordà (50), el Baix Empordà (39), la Selva (30), la Garrotxa (21), el Ripollès (11) i el Pla de l’Estany (6). La Garrotxa va ser la comarca amb un major creixement durant aquest període al passar de 3 a 21.

El 51 per cent de les fundacions de les comarques gironines són culturals, el 40 per cent són assistencials (salut i serveis socials), el 7 per cent s’ocupen de l’ensenyament i 1 per cent són de caire científic.

En termes econòmics, el sector fundacional a Catalunya, amb unes dues mil fundacions actives, aporta un PIB de 505 milions d’euros (0,24 per cent del total) i dóna ocupació a 84.000 persones (3 per cent del total) , apart de milers de voluntaris que hi dediquen temps d’una manera altruista. A més, estan presents a totes les comarques de Catalunya.

Dins la seva política d’aproximar-se a les fundacions dels diferents territoris de Catalunya, la Coordinadora Catalana de Fundacions i la Fundació Ser.Gi celebren avui una reunió de treball a Girona amb una àmplia representació de fundacions d’aquestes comarques.

La Coordinadora Catalana de Fundacions, fundada fa 39 anys, compta amb 540 fundacions associades dels àmbits educatiu, sanitari, serveis socials, cultural, recerca, cooperació, medi ambient, esport i altres activitats. És l’única institució de segon nivell que defensa i representa a Catalunya els interessos d’aquest sector davant les administracions i la societat.

Girona, 13 de juliol de 2017

www.ccfundacions.cat