2016.10.05_La Coordinadora Catalana de Fundacions explicarà demà als economistes la realitat de les fundacions

El conseller de Justícia obrirà la jornada al Col·legi d’Economistes

El marc jurídic, la fiscalitat i la filantropia, temari principal de la jornada

“Fundacions del segle XXI: Aproximació a la seva realitat”. Amb aquest títol, la Coordinadora Catalana de Fundacions i el Col·legi d’Economistes de Catalunya organitzen demà dijous, 6 d’octubre, una jornada formativa adreçada als economistes sobre el paper desenvolupat per les fundacions en la societat actual.

L’obertura, a dos quarts de deu del matí, anirà a càrrec del conseller de Justícia de la Generalitat, Carles Mundó, el degà del Col·legi d’Economistes de Catalunya, Joan B. Casas, i el president de la Coordinadora Catalana de Fundacions (CCF), Pere-A Fàbregas.

La resta de la jornada, que tindrà lloc durant tot el matí a la seu del Col·legi d’Economistes de Catalunya (Plaça de la Gal·la Placídia, 32), comptarà tot seguit amb la intervenció de Xavier Bernadí, director general de Dret i Entitats Jurídiques, qui exposarà el marc jurídic de les fundacions, precisament en la seva condició de responsable del protectorat d’aquestes entitats sense afany de lucre.

Àngel Sáez, soci director de Ros Petit, abordarà la problemàtica del sector des del punt de vista fiscal, i Pere-A Fàbregas, president de la CCF, pronunciarà la conferència “Les fundacions a Catalunya: Filantropia, mecenatge i servei a la societat”.

Una última taula rodona s’ocuparà d’experiències pràctiques en matèria de filantropia amb Jordi Mabres, representant a Catalunya de la fundació de Banco Santander, Xavier Salla, director de la Fundació Obicex; i Carles Guallarte, director del programa Universitat-Empresa de la Universitat Autònoma de Barcelona- Fundació Empresa i Ciència.

Conveni de col·laboració

Aquesta jornada és fruit del Conveni de Col·laboració que totes dues institucions van signar el passat mes de maig mitjançant el qual celebraran activitats conjuntes que serviran per potenciar el coneixement mutu de totes dues institucions entre els seus associats.

El Conveni estableix un marc global de col·laboració en qüestions d’interès comú, com ara conferències, cursos i altres activitats que contribueixen a la promoció i difusió de les finalitats del món fundacional i de la professió d’economista.

La Coordinadora Catalana de Fundacions, creada fa més de trenta anys, representa davant les administracions i la societat els interessos d’un col·lectiu de més de 500 fundacions de tot tipus i dimensions, que actua bàsicament en els camps de la cultura, l’ensenyament, la sanitat, els serveis socials, la cooperació i  la recerca.

Barcelona, 5 d’octubre de 2016

www.ccfundacions.cat